رییس حوزه هنری مازندران:

تلاش داریم به بازنمایی سلحشوری های مردم مازندران بپردازیم

تلاش داریم به بازنمایی سلحشوری های مردم مازندران بپردازیم
مهدی معصومی گرجی در آیین رونمایی از هشت کتاب با موضوع مدافعان حرم و تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران این آثار به رویکرد ویژه حوزه هنری در این موضوع پرداخت.
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر :  ۱۵۸۰۷۸

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران، «مهدی معصومی گرجی» سه شنبه ۱۴تیر ماه در ویژه برنامه تکریم از خانواده های شهدای حماسه خان طومان و تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان هشت کتاب حماسه خان طومان به مناسبت روز قلم که با عنوان محفل «این شانزده رفیق» در این مرکز برگزار شد،‌ اظهار کرد: این برنامه و تولیدات در حال رونمایی کاری مشترک با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سپاه کربلا مازندران، ستاد مردمی پژوهش و تدوین خاطرات شهدای مدافع حرم مازندران و حوزه هنری است.

 

رییس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه بی تردید سلحشوران و حماسه سازان خان طومان، در قلب مردم ما جایگاه ابدی دارند و یاد و خاطره این مردان خدایی بر جان های عاشق، درخششی بی بدیدل افزوده است،‌‌گفت: خداوند متعال را شاکریم امروز در این برنامه شاهد رونمایی از هشت کتاب تولید شده با محوریت شهدای خان طومان هستیم.

 

وی به افتخار آفرینی مدافعان حرم لشکر ۲۵کربلا در عملیات خان طومان اشاره کرد و افزود: کتاب این شانزده رفیق (محصول یک فعالیت گروهی از پژوهشگران و نویسندگان دفاع مقدس به سرپرستی «سمیه اسلامی» و از تولیدات مشارکتی حوزه هنری مازندران) است.

 

معصومی گرجی با بیان اینکه محفل یاد شده از سری برنامه های سند تحول و زیست بوم حوزه هنری مازندران می باشد، اضافه کرد: کتاب های «بابای آب نباتی»، «روزه پدر پسری»، «بابای من به دخترش می نازد»، «نگین انگشتر»، «لبخندی که گم شد»، «برادر رحی»، «این شانزده رفیق» و... نمونه ای از کتاب های منتشر شده از ستاد مردمی پژوهش و تدوین خاطرات شهدای مدافع حرم مازندران است.

 

این مقام مسئول  به پیشینه دینی، فرهنگی  هنری و رشادت های مردمان مازندران اشاره کرد و خاطرنشان شد: تلاش داریم در راستای سند تحول حوزه هنری پرچم دار هنر علوی، پهلوانی، سلحشوری و آئینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در کشور باشیم.

 

معصومی گرجی با بیان اینکه همزمان با این محفل ‌نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان «نسیم هنر» کاری از «نسیم خوش تراش» با محوریت شهدای مدافع حرم مازندران برپاشده است، گفت: نمایشگاهی از تمثال مبارک شهدای مدافع حرم حماسه خان طومان در برنامه زنده ماه بهشت شبکه استانی تبرستان طی سی شب (ماه مبارک رمضان) تصویر شده اند و  اکنون در نگارخانه سوره حوزه هنری مازندران با حضور جمعی از خانواده های شهدای خان طومان، مسئولان استانی و کشوری گشایش یافت.

گفتنی است این برنامه ضمن تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران کتاب های رونمایی شده و تکریم خانواده های شهدای مدافع حرم خان طومان، با خوانش بخشهایی از این کتابها، سخنرانی مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، سخنرانی محمدرضا رستمیان مسئول ستاد مردمی پژوهش و تدوین آثار شهدای مدافع حرم مازندران، خاطره گویی یکی از رزمندگان مدافع حرم و شرح تولید این آثار توسط سمیه اسلامی سرپرست نویسندگان کتاب این شانزده رفیق پی گرفته شده و  با نشست صمیمی مرتضی سرهنگی با نویسندگان و پژوهشگران حاضر در برنامه پایان یافت.

 

 

ارسال نظر