شهردار همدان:

جریان سازی فرهنگی، کادر سازی انقلابی همراه با اقدامات عملیاتی، از اولویت های فرهنگی استان است

جریان سازی فرهنگی، کادر سازی انقلابی همراه با  اقدامات عملیاتی، از اولویت های فرهنگی استان است
شهردار همدان در دیدار با رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، جریان سازی فرهنگی، کادرسازی و اقدامات عملیاتی موثر در سطح شهر را مهم و واجب دانست.
شنبه ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر :  ۱۵۷۸۸۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان همدان، شهردار همدان بابیان اینکه  نگاه به اقدامات فرهنگی عمیق و موثر باید همراه با کادرسازی و تربیت نیروی انسانی کارآمد باشد،گفت: پایه های فعالیت های فرهنگی و انقلابی باید ساختارمند و همراه با تربیت نیروی انسانی متخصص در ابعاد مختلف هنری باشد تا در آینده شاهد استمرار  و رویش فعالیت های فرهنگی مفید و اثربخش باشیم.

حسینی، شهر همدان را مفتخر به حضور شخصیت های برجسته معاصری چون استاد حمید حسام، مرحوم محمد سموات(مسئول تدارکات سپاه استان در زمان جنگ) و ... دانست و تصریح کرد: پرداخت به شخصیت های فرهنگی و جریان ساز استان از وظایف مسئولان فرهنگی استان است که به لطف خدا  هم اکنون یکپارچگی مطلوبی بین مدیران دستگاه های فرهنگی  ایجاد شده است که باید از آن برای تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استفاده کرد.

وی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان را را دارای ظرفیت های قوی فرهنگی و هنری با اندیشه انقلابی اعلام کرد و ادامه داد: در راستای فضاسازی فرهنگی شهر همدان، نیاز به همیاری و همفکری حوزه هنری استان همدان است.

رئیس حوزه هنری استان همدان نیز در این جلسه به اهمیت جهاد تبیین و لزوم توجه به آن پرداخت و گفت: با توجه به ظرفیت های اندیشه ای و هنری که در حوزه هنری استان وجود دارد و نیز امکانات و ظرفیت های شهرداری، می توان با ایجاد هم افزایی موثر، اقدامات اثربخشی در راستای تحقق جهاد تبیین انجام داد که اثری عمیق و ماندگار داشته باشد.

محمدمهدی سموات، امتیاز حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان را بهرمندی از کارشناسان هنری متخصص دانست و گفت: به همت این کارشناسان و با کمک هنرمندان متخصص و متعهد که عضو خانواده بزرگ حوزه هنری هستند می توان آثاری تولید، توزیع و ترویج کرد تا در ضمن روایت موثر و واقعی موضوعات ضروری و مورد نیاز، فضای شهر را تبدیل به فضایی زیبا و فرهنگی کرد. 

وی فضاهای عمومی شهری و اوقات خالی موجود در سیستم حمل و نقل شهرداری را از امکانات بالقوه این مجموعه دانست و ادامه داد: می توان از این ظرفیت ها برای معرفی استعدادهای بومی هنر انقلاب اسلامی استفاده کرد.

در این دیدار که رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز حضور داشت، مقرر شد تا تفاهمنامه ای برای آغاز دور جدید فعالیت های مشترک تهیه و امضا شود.

ارسال نظر