عطر خاطرات دفاع مقدس در شهر پیچید

عطر خاطرات دفاع مقدس در شهر پیچید
مریم کاتبی امدادگر و رزمنده دوران دفاع مقدس و از همراهان شهید بروجردی و حاج احمد متوسلیان با حضور در شهرهای شیروان، فاروج، گرمه و جاجرم و در میان بسیج مداحان و کانون فرهنگی مساجد و اتحادیه انجمن های اسلامی به نقل خاطراتی از جانفشای‌ها و ایثارگری‌ های مردان جبهه ایثار و مقاومت در طول دوران دفاع مقدس پرداخت و حال و هوایی تازه بخشید به محفلی که از جنس دلدادگی بود و ایثار.
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر :  ۱۵۷۲۷۱

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، کاتبی در جمع بسیج مداحان فاروج و کانون فرهنگی مساجد و اتحادیه انجمن‌های اسلامی این شهرستان ناگفته‌های شنیدنی را از شیرمردان و شیرزنان این سرزمین روایت کرد؛ از شهید احمد چراغی که به پیام امام خمینی (ره) لبیک گفت و به میدان جنگ آمد و تا آخرین لحظه و با تمام توان در برابر دشمنان ایستاد و جانانه جنگید؛ درست زمانی که خیلی‌ها درهمین بحبوحه جنگ فرار را بر قرار ترجیح دادند، اما او از آن سوی مرزها برای دفاع از وجب به وجب خاک سرزمینش جنگید.

رویدادهای 8 سال دفاع مقدس نه تنها در تاریخ ایران جایگاه ویژه‌ای دارد بلکه خاطرات تلخ و شیرین آن تا همیشه در ذهن آنان که این دوران را از سرگذراندند می‌ماند، مریم کاتبی به عنوان راوی روایت‌های تلخ و شیرین آن دوران، این بار در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شیروان در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی این شهر و با حضور همسر شهید مدافع حرم زرهرن از ایثارگری‌های شهید بروجردی گفت و از رشادت‌های شهدای فکه که چگونه بر تشنگی غلبه کردند.

 فداکاری‌های بی‌نظیر رزمندگان با وجود کمبود امکانات و تجهیزات موجب شد تا وجبی از خاک کشور در طی این جنگ به دشمن واگذار نشود. «مریم کاتبی» از جمله زنان سلحشور دوران دفاع مقدس روایتگر بخشی از این رشادت ها شد و در جمع بسیجیان حوزه حضرت خدیجه و اقشار مختلف جاجرم از کمبود پزشک و اقلام دارویی گفت و از این که در شهر مریوان عملیات با کمبود امکانات و پزشک مواجه بودیم و پزشک هندی هم به دلیل نداشتن تخصص با دیدن هر بیمار فقط دستور اعزام می‌داد در حالی که امکان اعزام بیمار به دلیل بعد مسافت و خاکی بودن جاده و مین‌گذاری در دل جاده، وجود نداشت؛ کمبودها به اندازه‌ای بود که با گچ ساختمانی دست و پای بیماران گچ گرفته می‌شد.

او که با زبانی شیوا و طنز گونه‌اش روایتگر تلخی‌هایی بود که لبخند را بر لبان مخاطبان می‌نشاند در میان اعضای انجمن اسلامی و اداره تبلیغات شهرستان گرمه حضور یافت و از علیرضا ایران دوست اهل اصفهان و جواد عزلت اهل جنوب ایران که دانشجوی پزشکی بودند و به عنوان امدادگر به مریوان آمدند و در منطقه دزلی و درکه مستقر شدند سخن گفت و افزود: این دو هم فرمانده گردان، هم امدادگر و آر. پی. چی زن بودند و به معالجه و درمان مردم روستای دزلی که در محاصر کموله و دموکرات بودند، می‌پرداختند.

ارسال نظر