نخستین پردیس سینمایی استان همدان با حضور رئیس حوزه هنری کشور گشایش یافت

نخستین پردیس سینمایی استان همدان  با حضور رئیس حوزه هنری کشور گشایش یافت
«پردیس سینمایی مهر» به عنوان نخستین پردیس استان همدان، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، شامگاه سه‌شنبه با حضور رییس حوزه هنری کشور و جمعی از مسئولان استانی گشایش یافت.
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر :  ۱۵۶۹۳۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان همدان، عملیات بازسازی و تبدیل سینما قدس به پردیس سینمایی مهر، از سال ۱۳۹۹ آغاز و با کار شبانه روزی، شامگاه سه شنبه با حضور «محمدمهدی دادمان» رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، «آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان همدان، «حمیدرضا حاجی بابایی» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان استانی و کشوری به بهره برداری رسید.

نخستین پردیس سینمایی استان همدان با  چهار سالن نمایش به ظرفیت نزدیک به ۵۰۰ نفر در پیاده راه بوعلی و با به‌روزترین تجهیزات نمایش فیلم و پخش صدا بهره برداری شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: بهره برداری از نخستین پردیس سینمایی در استان همدان جای ابراز خرسندی دارد و باید اینچنین مراکز فرهنگی، بیشتر در همدان ساخته شود.

حمیدرضا حاجی بابایی تاکیدکرد: بزرگترین و اصلی ترین پردیس سینمایی استان همدان در دست ساخت است و بهره برداری از پردیس سینمایی مهر هیچ تاثیری در تاخیر افتادن روند اجرایی آن ندارد.

وی ادامه داد: پروژه ساخت بزرگترین پردیس سینمایی همدان به عنوان یک شهرک سینمایی در یکی از مناطق همدان در دست اقدام است که بزرگترین مرکز انیمیشن کشور در آن  ساخته خواهد شد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه در استان همدان به شدت نیازمند افزایش مراکز فرهنگی هستیم، اظهار داشت: افتتاح این پردیس سینمایی اتفاق مبارکی برای مردم همدان است و بسیار خوشحالیم چنین سینمای به روزی در پایتخت تاریخ و تمدن کشور راه اندازی شده است که به طور قطع پویایی خوبی در عرصه فرهنگ و هنر استان  مشاهده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن کشور شناخته می‌شود، تصریح کرد: با حل اختلافات میان ارگان‌ها در رابطه با به سرانجام رسیدن پردیس سینمایی بزرگ همدان، یک تحول فرهنگی در استان شکل خواهد گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سفر استانی سال ۱۳۸۳ به همدان در سخنرانی‌هایشان اشاره کردند که «شهری با تاریخ و قدمت همدان در جهان وجود ندارد»،افزود: تاریخ و پیشینه سه هزار و ۳۰۰ ساله همدان قطعی و ثابت شده است و به تازگی آثاری با قدمت بیش از ۶ هزار سال در این شهر کشف شده است و به همین دلیل استان همدان را به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن کشور، معرفی و نام‌گذاری کرده ایم.

همچنین در این آیین رییس سازمان سینمایی حوزه هنری کشور گفت: کار شبانه روزی در موسسه سینمایی بهمن سبز موجب شد تا در طول سه سال گذشته، ظرفیت سینماهای کشور ۲ برابر شود.

حمیدرضا جعفریان اظهار داشت: در فاز دوم نوسازی و بازسازی سینماهای کشور، ۸۶ سینما و سالن نمایش در ۲۲ استان، تا پایان خردادماه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: همزمان با پایان فاز دوم طرح توسعه، موسسه «بهمن سبز» فرآیند ساخت سینماهای فاز سوم این طرح را در سراسر کشور آغاز کرده است و هم اکنون احداث ۱۲۵ سالن سینمایی دیگر را در دست ساخت دارد.

جعفریان تصریح کرد: در فاز نخست طرح توسعه سالن‌های سینمایی ۶۵ سالن توسط موسسه بهمن سبز در شهرهایی چون سقز، ارومیه، شاهرود، کاشان، اصفهان، آبادان، مشهد و دیگر شهرها احداث و بازسازی و به چرخه اکران سینماهای کشور افزوده شدند.

وی با اشاره به اینکه بازسازی سینماها متصل به جریان تولید در کشور است، ادامه داد: موضوعات تولید فیلم در سینمای ایران، طی چند سال گذشته خانواده محور بوده و در تولید فیلم، مسائل و موضوعات روز کشور باید در نظر گرفته شود.

رییس سازمان سینمایی حوزه هنری خاطرنشان کرد: پخش تخصصی فیلم حوزه کودک و نوجوان در سینماهای سراسر کشور در دستور کار است تا محتوای تولیدی در بخش های فیلم سینمایی و انیمیشن برای مخاطبان این حوزه اکران شود.

وی افزود: استان همدان همچنین به سالن های مجهزی نیاز داشت و امیدواریم این پردیس سینمایی، موجب اتفاقات خوبی در حوزه فیلم و سینمای این استان شود.

رئیس حوزه هنری استان همدان ضمن خوش آمدگویی به مدعوین بازسازی  پردیس سینمایی مهر را رویدادی خوشایند برای استان خواند و گفت: از عواملی دلسوزانه در ساختن این پردیس سینمایی شبانه روزی تلاش کردند تشکر می کنم.

رئیس حوزه هنری استان همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اگر جریان تحریف از بین برود، جریان تحریم نیز از بین خواهد رفت» گفت: این سخنان مهم ولی امور مسلمین جهان، هنرمندان را در خط مقدم جهاد تبیین قرار داده است.

در این برنامه همچنین از «سعید شرفی» مدیر سینماهای مؤسسه بهمن سبز همدان، دیگر عوامل و مسئولان سینماهای استان همدان با اهدا لوح قدردانی شد.

پس از آیین گشایش پردیس سینمایی مهر همدان، فیلم سینمایی «شادروان» با حضور کارگردان، نویسنده و عوامل این فیلم در سالن قدس پردیس سینمایی مهر برای حاضران اکران شد.

شادروان فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران محصول سال ۱۴۰۰  حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

 

ارسال نظر