در آیین رونمایی از مجموعه «بازگشت به مقصد» مطرح شد:

نسل جوان امروز نیازمند معرفی هنرمندانه سیره شهداست/14

نسل جوان امروز نیازمند معرفی هنرمندانه سیره شهداست/14
در آیین رونمایی از مجموعه بازگشت به مقصد که به قلم سرهنگ محمود وضیع به رشته تحریر درآمده است، ضمن تشریح نقش و جایگاه سردار شهید مهدی وحیدی، از شهداء به عنوان ستاره‌های بی‌تکرار حماسه دفاع مقدس یاد شد و از ضرورت معرفی هنرمندانه سیره شهداء سخن به میان آمد.
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر :  ۱۵۶۷۰۵

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، سرهنگ محمد شجاع، در آیین رونمایی از کتاب «بازگشت به مقصد» با تشریح ابعاد معنوی و مدیریتی سردار شهید مهدی وحیدی اظهار داشت: همت متعالی حوزه هنری خراسان شمالی در ثبت و ضبط و انتشار خاطرات شهداء امر مبارک و قابل تقدیری است.

مشاور فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با ذکر خاطراتی از مجاورت با این شهید جاودانه تصریح کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران در عصر کنونی بدون تردید مدیون شهدای والامقامی است که جان را در کف دست گرفته و به عرصه میدان جنگ وارد شدند.

وی خاطر نشان کرد: نسل جوان امروز نیازمند معرفی هنرمندانه سیره شهدای معظم است که این مهم به همت نهادهایی چون حوزه هنری انقلاب اسلامی در حال انجام است و امیدواریم با حمایت نهادهای مختلف شاهد تکثیر این قبیل کارها باشیم.

سرهنگ شجاع گفت: دفاع مقدس اگر جاودانه است و با گذشت سال‌ها همچنان در مناطق مختلف جهان توسط رزمندگان ملت‌های مختلف الگوبرداری می‌شود امثال شهید وحیدی‌ها ستاره‌های بی‌تکرار این حماسه خون بودند.

محمود وضیع در ادامه این مراسم با اشاره به مراحل مختلف تدوین و نگارش کتاب «بازگشت به مقصد» خاطر نشان کرد: با همکاری حداکثری حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان شمالی امروز شاهد به ثمر نشستن پژوهشی هستیم که بیش از ۵ سال طول کشیده و در قالب یک کتاب پرمحتوا در دسترس جوانان عزیز است.

نویسنده کتاب بازگشت به مقصد تصریح کرد: تلاش برای معرفی روش و منش شهدای انقلاب اسلامی ایران تکلیفی است که بر دوش همگان سنگینش باید احساس شود.

وی در انتها خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم رونمایی باشکوه برای این منظومه ارزشمند در زادگاه سردار شهید مهدی وحیدی که با همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان شمالی و مسئولین شهرستان مانه و سملقان امر بدیع و قابل تقدیری است.

محمود وضیع گفت: رفتار سردار شهید مهدی وحیدی با والدین، جهاد، مواجهه با دشمن و... یک مکتب آموزشی است.

نویسنده کتاب «بازگشت به مقصد» در انتها خاطرنشان کرد: امروز با افتخار این کتاب ارزشمند را در محضر خانواده این شهید والامقام و شهدای شهر آشخانه و مردم ولایت‌مدار این شهر رونمایی و توصیه به تامل می‌کنم.

محمد وحیدی، نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در آیین رونمایی از کتاب بازگشت به مقصد اظهار داشت: این اثر ۴ سال قبل آماده انتشار بود، و امروز با مرتفع شدن مشکلات شاهد چاپ آن هستیم که در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

برادر شهید مهدی وحیدی تصریح کرد: شهداء دست نیافتنی نیستند و کاملا در دسترس همگان هستند و این هنر آمیزه‌های دین مبین اسلام و نفس قدسی امام خمینی(ره) است که مردان تاریخ‌ساز این‌گونه ساده و روان هستند.

وی خاطر نشان کرد: گ زینبی رساندن پیام دفاع مقدس به جامعه از شهید آوینی شروع و پس از آن با حمایت‌های نهادهایی چون حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد.

وحیدی در ادامه افزود: عمل به فرایض دینی چون روزه‌داری و نماز اول وقت در بسیای از موارد در جبهه‌های حق علیه باطل ترک نمی‌شد.

ارسال نظر