در نشست «هنرمند؛ پیشران جهاد تبیین» در بوشهر مطرح شد

در نشست «هنرمند؛ پیشران جهاد تبیین» در بوشهر مطرح شد
مهم‌ترین رسالت هنر متعهد «جهاد تبیین» است
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر :  ۱۵۶۵۸۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در نشست مشترک نویسندگان و شاعرانی آیینی این استان گفت: امروز ما در زمینه تبیین مفاهیم قرآنی و معارف انقلابی با یک جنگ روبه‌رو هستیم و در این جنگ، جریانی که پیشران است، جریان هنر است.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر؛ نشست مشترک نویسندگان و شاعران استان بوشهر با عنوان«هنرمند؛ پیشران جهاد تبیین» با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، ‎امید پارسایی فر رئیس حوزه هنری استان، مهدی حیدری، سرپرست صداوسیمای مرکز بوشهر و جمعی از شاعران و نویسندگان پیشکسوت و جوان و آیینی استان، شامگاه دوشنبه، 22 فروردین‌ماه 1401 به همت حوزه هنری بوشهر به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری در رابطه با مفهوم هنرمند پیشران جهاد تبیین بیان کرد: هنرمند متعهد که حرف اصیل دین را که منطبق بر عقل و فطرت است و هر دو بعد وجودی انسان را پوشش می‌دهد، در قالب هنر بیان می‌کند و این بیان هنرمندانه موجب می‌شود که مخاطب به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کند. بی‌شک اگر قرآن کریم نیز طبق گفته مقام معظم رهبری، به ظرفیت‌های هنری آراسته نبود، ماندگار و معجزه پایدار پیامبر (ص) خوانده نمی‌شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از ظرفیت هنری از فیلم و پادکست گرفته تا داستان، هجمه‌ی ناجوانمردانه‌ای بر ضد معارف دینی و انقلابی ما آغاز کرده است و اصلاً برایش تفاوتی ندارد که آیه قرآن را زیر سؤال می‌برد یا اندیشه امام راحل (ره) را! چون می‌داند در عصر کنونی، انقلاب اسلامی پرچم‌دار قرآن است.

وی اظهار کرد: جریانی که ایستادگی را در مقابل نظام سلطه در میان مردم ترویج می‌کند، برای ‌آن‌ها خطرناک است که الان قدرت این جریان در دستان ماست. به‌عبارت‌دیگر، این هنرمندان اصیل و متعهد ما هستند که پرچم این جریان را بالا نگه‌داشته‌اند و از استقامت کافی در مقابل موج‌هایی که علیه ارزش‌ها در شبکه‌های اجتماعی به تحریک دشمن ایجاد می‌شوند، برخوردارند. بدیهی است، برای تبیین مفاهیم قرآنی و معارف انقلابی با یک جبهه جنگ روبه‌رو هستیم و در این جنگ، جریان پیشران، جریان هنر است؛ بنابراین اگر در گام دوم انقلاب، بتوانیم اهداف و آرمان‌های بلند تمدنی انقلاب را با استفاده از ابزار هنر و رسانه جذاب کنیم و با آن‌ها مردم را تحت تأثیر قرار دهیم، جوان‌هایمان امید تازه پیدا می‌کنند و مردم پای آرمان‌های انقلاب می‌ایستند.

از بخش‌های دیگر این ویژه‌برنامه می‌توان به شعرخوانی و داستان خوانی شاعران و نویسندگان پیشکسوت و جوان هم استانی؛ همچون اسکندر احمدنیا، محمد مرادی، بهراد باغبانی، دانیال ایزدی، دانیال زارع، سبحان زنگی، شعرخوانی و حسین فیروزه و زینب عمرانی نام برد که جدیدترین داستان‌های خود را با موضوع انقلاب اسلامی خوانش کردند.

 

 

برای دیدن گزارش تصویری به این لینک مراجعه نمایید.      https://artbushehr.ir/fa/pages/Gallerydetails/4706

 

ارسال نظر