برگزیدگان سومین سوگواره استانی شعر عاشورایی "جاماندگان از عرشیان نینوا" معرفی شدند

برگزیدگان سومین سوگواره استانی شعر عاشورایی
آیین اختتامیه سومین سوگواره شعر عاشورایی "جاماندگان از عرشیان نینوا" با حضور شاعران و نویسندگان و برگزیدگان در حوزه هنری استان بوشهر معرفی شدند
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
کد خبر :  ۱۵۶۱۱۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر «دبیر سوگواره از جاماندگان عرشیان نینوا » نخست با اشاره به اهداف سوگواره گفت:
هدف از برگزاری این رویداد عظیم استانی، کشف و تقویت استعدادهای ادبی استان، توجه به ظرفیت‌های نقالی و نشر و گسترش فرهنگ ناب عاشورا می‌باشد.

غلامرضا ابراهیمی اضافه کرد: تمامی آثار رسیده به دبیرخانه به‌صورت« کدگذاری» و با حذف نام شاعر به هیات داوران انجام شد و همه اشعار از روی فرم ویژه داوری و زیبایی‌شناسی ادبی، با نهایت دقت و صیانت مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت.

وی برگزیدگان نهایی سوگواره را به شرح زیر اعلام کرد:

در «بخش نوجوان» فاطمه سادات حسینی از بوشهر ، سارا منصوری از آبدان و فاطمه میرزایی از بوشهر به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب نمودند.
در « بخش جوان»حدیث زنگنه از عالیشهر ، حسین عاشوری از بردستان و دانیال ایزدی از بوشهر حایز مقام اول تا سوم سوگواره شدند.

در « بخش بزرگ‌سال» مصطفی توفیقی از عسلویه ، یحیی وحیدی از دوراهک و علی حسین جمالی از عالیشهر به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

در «بخش اربعین حسینی» اسلام ابراهیمی از شهر شنبه، مازیار اسدی از خورموج و احمد احمدی از تنگستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را اخذ نمودند.

در «بخش نقالی عاشورایی» ، محمد رحمانی از عالیشهر «بزرگسال»، طوبی شیرکانی از خورموج «جوان» و ملیکا مقاتلی از خورموج بعنوان رتبه‌های «برگزیده» رده‌های سنی فوق‌الذکر معرفی شد.

همچنین از شاعر و مترجم ادبی « اسلام ابراهیمی»بعنوان «منتخب ویژه »در بخش شاعر درخشان آیینی ،بخاطر چاپ مجموعه شعر عاشورایی حنجره‌های سرخ ،کسب مقام اول در هر سه دوره ‌این سوگواره، درخشش و کسب رتبه‌های متعدد در جشنواره‌های ملی و استانی شعر آیینی و حضور فعال و مستمر در کارگاه‌ها و شب‌ شعرهای آیینی استان بوشهر، تجلیل و تقدیر شایسته بعمل آمد.
در بخش دیگر آیین اختتامیه، نماینده هئیت داوران سوگواره با اشاره به روند داوری اشعار گفت: سومین سوگواره جاماندگان از عرشیان نینوا پس از دریافت، کدگذاری و ارزیابی آثار توسط هیئت‌داوران، برگزیدگان مشخص شدند.
« دکتر بشیر علوی» نماینده هیئت‌ داوران یادآور شد: فراخوان پوستر این رویداد استانی در ۱۰ شهریورماه با حضور اصحاب رسانه و شماری از مسئولین استانی رونمایی و در این مدت نزدیک به ۴۰۰ اثردر قالب‌های مختلف کلاسیک و آزاد از ۱۲۰ شاعر آیینی به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.
علوی افزود: یکی از نکات برجسته آثار رسیده، کشف و افق دید تازه، بهره‌گیری از ظرفیت‌های زبانی، سطح خوب اندیشگانی، عاطفه غنی و توجه به شاخص‌های زیست بومی بود، که این مولفه ها در بخش جوان و بزرگسال بسیار چشم‌نواز و اثرگذار بود.
ایشان با توجه بخش نقالی افزود: حضور فعال بانوان در بخش نقالی و کیفیت بالای آثار دریافتی، نشان از پتانسیل های ویژه این رشته از سخن‌وری در هنرهای عاشورایی دارد.

نویسنده و منتقد ادبی افزود : داوری این دوره از سومین سوگواره را «حیدر منصوری، بشیر علوی و غلامحسین دریانورد» از چهره‌های مطرح ‌شعر آیینی و فعالان حوزه پژوهش و نقد ادبی استان بر عهده داشتند.
شایان ذکر اینکه آیین اختتامیه سومین سوگواره استانی شعر عاشورایی جاماندگان عرشیان نینوا، با میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر و با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و موسسه هنری و رسانه اوج، در دو بخش عمومی (قیام عاشورا) و بخش ویژه(اربعین حسینی و پیاده‌روی اربعین) در دو رشته «شعر و نقالی عاشورایی»با حضور مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا طاهری، سرهنگ علیرضا غریبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمع کثیری از شاعران و نویسندگان و هنرمندان در طبقه سوم حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.

 

ارسال نظر