یازدهمین جشنواره بین المللی کارتون خراسان شمالی برترین‌های خود را شناخت

یازدهمین جشنواره بین المللی کارتون خراسان شمالی برترین‌های خود را شناخت
یازدهمین جشنواره بین‌المللی کارتون حوزه هنری خراسان شمالی امروز با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
کد خبر :  ۱۵۶۰۵۱

 به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، بر اساس رأی هئیت داوران متشکل از مسعود شجاعی طباطبایی، آیت نادری، عباس ناصری،  Pol Leurs از لوکزامبورگ، Rudy Gheysens  از بلژیک،Ares  از کوبا و  Elena Ospina از کلمبیا، استفان پرویجن از بلژیک، محمود نظری از همدان و مجمیر میهاتو از کرواسی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این دوره از جشنواره را از آن خود کردند.

بر اساس این گزارش،  باقر همتی از استان مرکزی، محمد علی خلجی از تهران، مهدیه صباغ‌کار از تبریز، پدرام فرخ‌نیا از شهرکرد، شاهین هوشمند از ساری، محسن اسدی از مشهد، سامان احمدی از کرمانشاه، محمد حسین اکبری از جهرم، مهناز یزدانی از اصفهان و حامد مرتضوی‌علوی از بجنورد  به عنوان ۱۰ برگزیده ایرانی این جشنواره انتخاب شدند.

این گزارش حاکی است، هوله مانوسیک از اتریش، چن آنیونگ ،گوانگ بیااو و لیو گیانگ از چین، جیتت کوستانا از اندونزی، چسلاو پرززاک از لهستان، احمت آیکانات، مته آتااوغلو، مهمت آتامر و احمت اوزتورک لونت از ترکیه نیز به عنوان 10 برگزیده خارجی این دوره معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، یازدهمین جشنواره بین‌المللی کارتون با موضوع بنی‌آدم و با رویکرد تبیین نگاه انسان‌دوستانه و بشر‌دوستانه ایران اسلامی در مقابل دیدگاه و رویه‌های اسلام و ایران هراسی و با شرکت ۵۰۰ هنرمند از ۶۵ کشور جهان برگزار شد.

  این گزارش حاکی است، در مجموع  ۱۹۰۷ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از بررسی هئیت داوران ۶۳۱ اثر به نمایشگاه مجازی راه یافت و در حاشیه آیین اختتامیه نیز آثار برگزیدگان این دوره از جشنواره برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شد.

 لازم به ذکر است، در آیین پایانی این جشنواره علاوه بر هنرنمایی «مهدی گوهری» و  «هادی قربانی» از پوستر کتاب این جشنواره نیز با حضور استاندار خراسان شمالی،  میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و رئیس حوزه هنری خراسان شمالی رونمایی شد.

ارسال نظر