10 مسجد میزبان آثار نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد خواهد بود

10 مسجد میزبان آثار نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد خواهد بود
رویداد مردمی تئاتر بچه‌های مسجد از 18 بهمن‌ماه با حضور دو گروه نمایشی در مساجد شهر بجنورد و جاجرم اجرا خواهد شد.
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر :  ۱۵۵۳۳۱

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای برگزاری نخستین سلسله رویدادهای نمایشی و همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد( محرابیان) ۲ اثر نمایشی با حضور 15 نوجوان علاقمند از مساجد بجنورد و جاجرم که متقاضی حضور در همایش استانی دفتر مردمی بچه‌های مسجد هستند، در حوزه هنری خراسان شمالی انتخاب شد.

 بازبینی این آثار بر عهده سیدمهدی کشمیری مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان، علیرضا فیروزه و جواد روحانی از کارشناسان و پیشکسوتان تئاتر بود.

 این گروه‌ها توسط هنرمندانی که در دوره‌های پیشین تئاتر بچه‌های مسجد استان حضور داشتند هدایت و کارگردانی شده‌اند و نمایشنامه‌های مورد نیاز نیز توسط دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد تهیه و در اختیار گروه‌ها قرار گرفته‌ است.

 نمایش‌های«پناهگاه» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی مهدی فخرانی از مسجد رسول اکرم(ص) شهرستان جاجرم و « تالار» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی حسین اکبرزاده از مسجد النبی (ص) بجنورد با موضوعاتی از قبیل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فرهنگ مسجد در 10 مسجد منتخب از ناحیه‌های شهری و روستایی اجرا خواهند شد.

 

 

ارسال نظر