همزمان با دومین سالگرد سردار شهید " حاج قاسم سلیمانی " طنین‌انداز شد:

نوای نغمه " راوی فتح" در خراسان شمالی

نوای نغمه
همزمان با دومین سالگرد سردار شهید " حاج قاسم سلیمانی" نوای سرود "راوی فتح" سروده شاعر آیینی استان"اباصلت رضوانی" در شهرهای بجنورد، اسفراین و گرمه طنین‌انداز ‌شد.
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر :  ۱۵۴۸۲۰

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، "حسین حصاری" مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان با اعلام این خبر گفت: سرود" راوی فتح" سروده " اباصلت رضوانی" شاعر آیینی استان  و آهنگ‌سازی " سرافرازی" در آستانه دومین سالروز شهادت سردار شهید " حاج قاسم سلیمانی"  در شهرهای بجنورد، اسفراین و گرمه اجرا شد.

 وی با بیان این که گروه‌های سرود " نسیم رضوان" به سرپرستی "قوی پنجه" و "پیروان‌ ولایت" به سرپرستی " نامور" از بجنورد، گروه سرود " شمیم شهادت" به سرپرستی "رضایی" از گرمه و گروه سرود" کوثر ولایت" به سرپرستی "امیری"  از اسفراین این سرود را در مناطق مختلف شهری اجرا کردند، گفت: میدان شهید بجنورد، میزبان دو گروه سرود برای اجرای قطعه "راوی فتح" بود و گرمه در مراسم محوری شهرستان و اسفراین نیز در گلزار شهدای این شهر میزبان گروه‌های سرود بودند.

وی با بیان این که حوزه هنری خراسان شمالی تاکنون ۵ قطعه سرود با مضامین مختلفی هم‌چون حماسی و شهدا برای اجرا در مناسبت‌های مختلف توسط گروه‌های سرود تولید کرده است، تصریح کرد: تقویت روحیه همکاری و ایجاد وحدت از اهداف شکل‌گیری و اجرای سرودهاست.

ارسال نظر