روایت دلدادگی به سردار دل‌ها

روایت دلدادگی به سردار دل‌ها
در سی و هشتمین محفل خاطره گویی موج‌های بیقراری که در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها؛ "حاج قاسم سلیمانی" شب گذشته در تالار حافظ بجنورد، برگزار شد "سیدحسن موسوی"و سردار "محمد روحانی" به نقل خاطراتی از سردار دل‌ها و شهدای مدافع حرم این خطه پرداختند.
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر :  ۱۵۴۷۲۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی در سی و هشتمین محفل خاطره‌گویی "موج‌های بیقراری"  که در آستانه دومین سالگرد عروج ملکوتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تالار حافظ بجنورد برگزار شد، "سید حسن موسوی" که سال ها در رکاب سردارسلیمانی به عنوان مترجم بود، از موقعیت استراتژیک سوریه در منطقه غرب آسیا سخن گفت که هدف استکبار جهانی و کشورهای مرتجع منطقه بود و از نقش حاج قاسم سلیمانی و همراهی مدافعان حرم که در مسیر حاج قاسم قدم برداشتند و شهدای مدافع حرم شدند، برایمان گفت.

وی به دلیل حضور مدافعان حرم در سوریه برای حفظ اسلام و جلوگیری از تکرار دوباره اسارت حضرت زینب (س) و ضرورت جهاد طبق خطبه ۲۷ نهج البلاغه اشاره کرد و به نقل اخلاص، رشادت‌های شهدای مدافع حرم به ویژه شهید فیروز حمیدی‌زاده و محمد ابراهیم توفیقیان‌ پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنانش از این که نباید به حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک سرلشگر نظامی، ژنرال تظامی نگاه کرد بلکه او یک مکتب بود و شخصیتی چند بعدی داشت به تشریح بعد نظامی در منطقه حاج قاسم سلیمانی پرداخت که هنوز دشمن از وی هراس دارد و گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری، شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار خطرناک‌تر است برای دشمن از سردار سلیمانی.

او که چند صباحی در جبهه مقاومت سرباز بود، از صدق و اخلاص به عنوان دو ویژگی مکتب حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و از جسارت، شجاعت و توانمندی او در کنار بررسی عده و عُده دشمن و سپس برنامه‌ریزی سخن گفت.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم شهیدان محمدتقی اربابی، فیروز حمیدی‌زاده، مرتضی زرهرن و محمدابراهیم توفیقیان با حضور تنی چند از مسئولان تجلیل به عمل آمد.

در بخش دیگر این محفل، نوای ضرب " ابراهیم مشکدان" مرشد خوش نفس استان به یاد پهلوانی‌های سردار دل‌ها" حاج قاسم سلیمانی"  در تالارحافظ طنین‌انداز و زینت بخش این محفل شد.

"علی داوری "و "سید باقر سیدی‌زاده" از شاعران آیینی استان نیز با نوسروده‌های خود، روایتگر جانفشانی‌های بزرگمردی از جنس مقاومت؛ سردار سلیمانی شدند.

اما طنین نوای دوتار نوازنده چیره‌دست موسیقی مقامی استان؛ "حسین ولی نژاد" حال و هوای دیگری به این محفل بخشید و این بخشی دلاوردمردی و پهلوانی‌های سردار دل‌ها را با نواختن بر زخمه‌های تار روایت کرد.

در بخش دیگری از این محفل، سردار "محمد روحانی"، فرمانده تیپ نیروی زمینی سپاه جوادالائمه نیز که در زمره سربارانی بودند که در آزادسازی نوبل الزهراء حضور داشتند، به استقبال مجموعه رزمندگان خطه خراسان شمالی برای حضور در سوریه و دلاورمردی و رشادت شهدای مدافع حرم هم چون شهیدان اربابی و حمیدی‌زاده در این منطقه سخن به میان آوردند.

بر اساس این گزارش، نماهنگی با عنوان سردار دل‌ها از سوی دانش‌آموزان مدرسه تصفیه چی‌ها پخش و از آن‌ها نیز تقدیر به عمل آمد.

پخش کلیپی از دیدار خانواده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با رهبر معظم انقلاب در این محفل از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده بود و هم چنین از فعالان فرهنگی نیز تجلیل شد.

لازم به ذکر است، تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، معاونت فرهنگی شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ستاد مردمی بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در برگزاری این رویداد سهیم بودند و شیرینی‌سرای گرندی نیز که همیشه همراه برنامه‌های فرهنگی و هنری استان است در این رویداد کام شرکت‌کنندگان را شیرین کرد.

ارسال نظر