کاروان روایت حبیب

کاروان روایت حبیب
گزارشی کوتاه از «کاروان روایت هنری حبیب» در بوشهر
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر :  ۱۵۴۷۱۱

در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی توسط « کاروان روایت هنری حبیب» در کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس انجام گرفت و سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که به مدد دستان هنرمند استاد «نادر قشقایی» از هنرمندان شاخص ملی خلق‌شده است ارتفاع 2 متر و 20 سانتیمتر با حضور مسئولین استانی در کنار مجسمه سردار پرافتخار «شهید رئیسعلی دلواری » نصب شد.


ماندگاری تندیس در کرانه‌های خلیج‌فارس
رئیس حوزه هنری استان بوشهر در رابطه با نصب تندیس در جمع خبرنگاران یادآور شد: با توجه به اینکه بوشهر در کنار خلیج‌فارس واقع‌شده و همواره محور و نماد مقاومت در برابر بیگانگان بوده این سردیس در این مکان نصب‌شده است.
امید پارسایی فر وجه مشترک شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسعلی دلواری را ولایتمداری ، شجاعت و مردمی بودن و اخلاص دانست.


کاروان هنری "روایت حبیب " اقدامی شایسته بود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه مکتب سردار سلیمانی یک مکتب ویژه و منحصربه‌فردی در دوران امروزی است خاطرنشان کرد: خواندن وصیت‌نامه سردار سلیمانی بسیار حائز اهمیت است، زیرا در این متن به‌خوبی عشق‌بازی وی با خداوند و همه گفته‌های مهم این سردار دلیر و نترس آمده است.
سرهنگ غریبی حرکت کاروان هنری روایت حبیب را اقدامی شایسته برای بزرگداشت سردار سلیمانی دانست که در آن به‌خوبی از تحقق ظرفیت‌های هنری استفاده‌شده است.


منزل مبارک شعری از علی‌اکبر قربانی در رثای شهید حاج قاسم سلیمانیعلی‌اکبر قربانی شاعر پیشکسوت بوشهری در مراسم «کاروان هنری روایت حبیب» آثاری منظوم را قرائت نمود.
که چند بیت اختصار در این گزارش می‌آوریم.
سردار بی غسل و کفن، منزل مبارک ای کشته‌ی دور از وطن، منزل مبارک
ای آفتاب جبهه‌های نور و عرفان خوش‌بوتر از مِشک خُتَن، منزل مبارک
ای حامی مستضعفان، ماه منیرم ای زینت دشت و دَمَن، منزل مبارک
رفتی تو و بشکست قلب جمله یاران ای خصم سالوس و شَطَن، منزل مبارک
مرد میدان
نماهنگ مرد میدان در امامزاده عبدالمهیمن و در مراسم نصب سردیس " سردار دل‌ها " در کنار دریای خلیج همیشه فارس اجرا شد، فرامرزی خواننده جوان انقلابی با برشمردن سرافرازی و پایداری حاج قاسم در مصاحبه‌ای یادآور شد: با شهادت سردار دل‌ها موجی از ارادت و عشق در بین آحاد مردم جهان شکل گرفت و فارغ ازهر گرایش سیاسی و اجتماعی و فرهنگی همه مردم در سوگ گریستند برای همین با شناختی که از حاج قاسم داشتم این نماهنگ تولید نمودم.


وی اظهار داشت : این نماهنگ در رسای رشادت‌های شبانه‌روزی شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی با ترانه محمود یوسفی، آهنگسازی ایمان سیف و صدابرداری محمد عسکری و مدیر تولید عبدالرضا فقیه تولید و اجراشده است.
گفتنی است کاروان هنری «روایت حبیب» باهدف گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی پس از عبور از چهار استان، حسینیه ثارالله کرمان آغاز و از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و خوزستان «آبادان» گذر نموده و در استان بوشهر و به مدت سه شبانه‌روز به مدیریت حوزه هنری استان بوشهر و به ریاست امید پارسایی فر و همکاری مکتب شهید سلیمانی و دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در مکان‌های، امامزاده عبدالمهیمن، دشتستان بزرگ «دژ برازجان»، موزه و خانه رئیسعلی دلواری اجرا گردید.

ارسال نظر