ایستگاه پایانی " روایت حبیب" در موزه رئیس علی دلواری

ایستگاه پایانی
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، کاروان روایت حبیب به مناسبت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از بوشهر (آستان قدس امامزاده عبدالمهیمن) ،دشتستان بزرگ (دژ برازجان) در خانه و موزه رئیس‌علی دلواری و در کنار نخل‌های استوار با حضور پرشور مردمان دلوار به ایستگاه پایانی رسید
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر :  ۱۵۴۴۹۴

خانه زیبایی رئیس‌علی دلواری یادآور خاطرات مردی است که در مقابل استعمار با شجاعت و ایثار حمایت رهبران دینی جنوب ایستاد. مکانی که در شب خاطره از هم‌رزم‌های « حبیب انقلاب»،« حبیب دل‌ها» شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، انسان مجاهدی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا لحظه شهادت همواره در جهاد درراه خدا حضور پیدا می‌کرد و ما امروز منش، شخصیت، رفتار و کردار او را به‌عنوان یک مکتب می‌شناسیم. این خاطرات را به گوش جان شنیده و در زندگی‌مان روشن گر راهمان باشد.
حوزه هنری استان بوشهر باهدف معرفی شخصیت رئیس‌علی دلواری مبارزه و مشروطه‌خواه و رهبر قیام جنوب علیه نیروهای متجاوز بریتانیا و هم‌رزمانش شیخ حسین‌خان چاه کوتاهی و زایر خضر خان اهرمی ... در جنگ جهانی اول و اکنون در قرن 21 سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در مقام دفاع از وطن برآمدند. این شب خاطره را برگزار نمود. روایت عملیات چریکی پیروزمندانه ریس علی دلواری و شهید حاج قاسم سلیمانی در کشورهای اسلامی عراق، سوریه... جهت آشنایی بیشتر آحاد مردم توسط نقال و سه خاطره گو به سمع و نظر مردم رسید.
در اختتامیه این آیین در عصر یکشنبه 28 آذرماه با قرائت کلامی چند از آیات قرآن مجید با حضور استاندار، معاون سپاه فرهنگی شهر بوشهر، رئیس بنیاد ایران‌شناسی بوشهر، بخشدار دلوار، شهردار دلوار، اعضای شورای شهر دلوار و دیگر مسئولین استانی، فعالین سیاسی و اجتماعی، هم‌رزمان شهید حاج قاسم سلیمانی، هنرمندان و عموم مردم بوشهر برگزار شد.
در ابتدا دکتر محمدی زاده استاندار بوشهر و هم‌رزم شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن ابراز خرسندی از انتخاب و حضور کاروان روایت حبیب در استان بوشهر افزود: خیلی خوشحالم که این رویداد هنری سردار بزرگ مقاومت، شهید سلیمانی در منزل سردار بزرگی به نام شهید ریس علی دلواری که در زمان خود افتخارات برای جنوب، ایران و بین‌الملل انجام داد و نامش در تاریخ درخشید به اجرا درآمد.
این مقام با ذکر خاطره خود با شهید حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: از سال 1389 در مقاطع مختلف در مرکز راهبردی سپاه توفیق داشتم که همراه و هم‌رزم این شهید والامقام باشم.
وی با اشاره به شاخصه‌های مدیریت در سپاه یادآور شد: در سطح مدیریت معمولاً افراد عملیاتی و تاکتیکی هستند و آدم‌های راهبردی با افق‌های دورتر، معمولاً کم پیش می‌آید که بین فرماندهان و مدیران این ترکیب حضورداشته باشد.
استاندار بوشهر بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به‌طور قاطع راهبردی درازمدت داشت و انسان عملیاتی و میدانی بود.
وی با اشاره به جنگ 33 روزه حزب‌الله خاطرنشان کرد: در عملیات موشک‌های ساحل به دریای حزب‌الله یکی از شناورهای دریایی ارتش غاصب صهیونیستی مورد اصابت قرار گرفت و با یک‌چشم انداز تلاش نمود که بخش دریایی حزب‌الله را تقویت نماید.
دکتر محمدی زاده در بخش دیگری از خاطرات خود یادآور شد: تجهیز نیرو دریای حزب‌الله، با الگو گیری از نیروهای دریایی سپاه پاسداران و دفاع مقدس در خلیج‌فارس و با الگو از فرماندهان سپاه، شهیدان مهدوی، بیژن گرد... در خلیج‌فارس با آمریکا جنگیدند انجام شد.

در ادامه نمایش " کبوترانه" زوج هنرمند علی‌محمد و فاطمه رادمنش در رابطه با قصه واقعی به نام « ننو» که طاهره خانمی است اهل کرمان مادر پنج شهید یک رابطه عاطفی ویژه‌ای با حاج قاسم سلیمانی داشته است که این قصه را به زیبایی پیش چشمان مردم حاضر در شب "خاطره روایت حبیب"در خانه شخصیت ملی" رئیس علی دلواری "به تصویر کشیده شد.
در ادامه " مرشد محسن میرزاعلی " هنرمندی که نسل‌اندرنسل ازدوره صفویه تا کنون تعزیه‌خوان بوده‌اند به روی صحنه رفت و به زیبایی ابتدا نقلی از مقاومت و مبارزه رئیس‌علی و سردار دل‌ها را اجرا نمود.
بعدازآن جوان برومند "سید حسن موسوی" از مدافعان حرم و هم‌رزم "حاج قاسم سلیمانی" به خاطر گویی از شخصیت والای حاج قاسم پرداخت.

در این شب خاطره " مصطفی عرب زاده " دیگر هم‌رزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود که به خاطره گویی دوران دفاع مقدس و ناوتیپ امیرالمؤمنین بوشهر پرداخت.


بر اساس این گزارش، رسالت بوذری مجری توانمند شبکه ملی مجری‌گری این را به عهده داشت و موسیقی و نماهنگ متنوعی با موضوع سردار دل‌ها و محور مقاومت پخش گردید.

گفتنی است "سعید بیابانکی" از شاعران ملی به خوانش دو شعر با موضوع " حاج قاسم" و حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت.


در حاشیه این مراسم؛ نمایشگاه « بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار» شامل 60 قطعه عکس و 20پوستر با موضوع سردار دلها به نمایش گذاشته شد.

 

 

ارسال نظر