برش هایی ذهنی بین معانی و ارتباط مفهومی در آثار سلاندر

برش هایی ذهنی بین معانی و ارتباط مفهومی در آثار سلاندر
فیلم ها و چیدمان های سلاندر معمولا بر بزنگاه های تاریخی، جایی که یک سیستم یا مکان فیزیکی فرو می ریزد و چیز جدیدی شکل می گیرد، متمرکز است
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر :  ۱۵۴۳۵۳

لینا سلاندر در کارگاهش

 

"لینا سلاندر" Lina Selander، متولد 1973 در استکهلم، یکی از خلاق ترین هنرمندان امروز سوئد است. وی تحصیلاتش را در موسسه سلطنتی هنر استکهلم، دانشکده کوده و آکادمی والاندواقع در دانشکده هنرهای زیبای گوتنبرگ دنبال کرده است.

 فیلم ها و چیدمان های او معمولا بر بزنگاه های تاریخی، جایی که یک سیستم یا مکان فیزیکی فرو می ریزد و چیز جدیدی شکل می گیرد، متمرکز است؛ نظیر جایگزینی روایت سینمای مکانیکی با ویدیوی دیجیتال، و یا زمانی که یک سیستم اقتصادی یا سیاسی، در حال تغییر و تبدیل به موجودیت جدیدی است.

آثار او پیرامون تصاویر به عنوان خاطرات، تاثیرها و بازنمایی ها شکل می گیرند. فرایند هنری سلاندر مشابه یک دانشمند یا شاعر است. هر اثر شامل مجموعه ای از واقعیات و مشاهدات است که گاهی در تعامل با دیگر فیلم ها، آثار هنری و ادبی قرار می گیرد. استفاده دقیق و موزون او از تدوین و نحوه ی به کارگیری صدا در فیلم هایش مفهوم یگانه ای از زمان و حس قدرتمندی از فشار درونی ایجاد می کنند که برش هایی ذهنی بین معانی و ارتباط مفهومی ارائه می دهد.

وی تا به حال بیش از بیست نمایشگاه انفرادی در کشورهای مختلف از جمله سوئد، فرانسه، ایتالیا، نروژ، بلژیک،آمریکا، کانادا ، کره جنوبی و...داشته و در بیش از سی نمایشگاه گروهی در سراسر جهان شرکت کرده است. علاوه بر آن پروژه های تحقیقاتی و کیوریتوری و تالیف مقالات و همکاری با تلویزیون و رادیوی سوئد نیز در کارنامه هنری اش به چشم می خورد.

 

غرفه سوئد در پنجاه و ششمین نمایشگاه بین المللی هنر، 2015/ اثرِ لینا سلاندر/ عنوان: کاوشِ تصویرنقش، سایه، طیف، فکر

 

 

ارسال نظر