جهان بینیِ منحصر به فردِ شوجی اوئدا

جهان بینیِ منحصر به فردِ شوجی اوئدا
"شوجی اوئدا" Shoji UEDA از نمایندگان عکاسی مدرن ژاپن به شمار می آید
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر :  ۱۵۴۳۲۷

شوجی اوئدا

 

"شوجی اوئدا" Shoji UEDA از نمایندگان عکاسی مدرن ژاپن به شمار می آید. او کارش را به طور جدی با عکاسی از چهره ها آغاز کرد. در مشهورترین عکس هایش، ژاپنی ها را در جمع خانوادگی در فضای باز اما صحنه آرایی شده نشان می دهد. تاکید بر فضای منفی و زاویه دید نامتعارف، آثار او را به سنت تصویری ژاپنی پیوند می دهد؛ در عین حال، نشانه هایی از مدرنیسم غربی را نیز در آن ها می توان بازشناخت. در سال 1971 کتابی از این هنرمند به عنوان "کودکان سراسر سال" منتشر شد.

آثار اوئدا تحقق های زیبا و استادانه ای از جهان بینی منحصر به فردش است. او به زیباترین نحو ممکن توانسته فضاهای سورئال و فراواقعی را با فضاهای رئال در هم ادغام کند. اوئدا تحت تاثیر آثار"هانری لارتیگ" و رنه مگریت" بود. او که از علاقمندان به عکاسی سیاه و سفید و اسرار موجود در این نوع عکاسی بود، رنگ را در برخی از آثارش آزمایش کرد.

 

 

اوئدا در آثارش زندگی های ساکن را توسعه می دهد، میوه‌های فصلی و اشیاء روزمره را به صحنه می‌برد، زندگی و شعر را در زمینی ویران شده به تصویر می کشد و یا دختر جوانی را تا ابد در پس زمینه دیواری جاودانه، ثبت می کند. تپه‌های شنی توتوری همواره پس زمینه عکس های تکی و گروهی او که در قطع مربع و سیاه و سفید گرفته می شدند، بود.

تعدادی از آثار این هنرمند را در گالری ببینید.

ارسال نظر