ساموئل کولمن؛ پادشاه طوفان برفراز رودخانه هودسون

ساموئل کولمن؛ پادشاه طوفان برفراز رودخانه هودسون
"ساموئل کولمن" Samuel Colman نقاش، طراح داخلی و نویسنده آمریکایی بود که احتمالاً بیشتر به خاطر نقاشی هایش از رودخانه هادسون به یاد می آید
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر :  ۱۵۴۲۱۵

پادشاه طوفان برفراز رودخانه هودسون/ اثرِ سامویل کولمن/ 1866/ رنگ و روغن روی بوم/ موزه هنر آمریکایی اسمیتسونیان

 

"ساموئل کولمن" Samuel Colman نقاش، طراح داخلی و نویسنده آمریکایی بود که احتمالاً بیشتر به خاطر نقاشی هایش از رودخانه هادسون به یاد می آید.

کولمن که در پورتلند متولد شد، در کودکی به همراه خانواده خود به شهر نیویورک نقل مکان کرد. پدرش یک کتاب فروشی افتتاح کرد و مشتریان باسوادی را جذب کرد که احتمالاً بر پیشرفت هنری کولمن تأثیر گذاشته است. وی اولین کار خود را در سال 1850 در آکادمی ملی طراحی به نمایش گذاشت. در سال 1854 او استودیوی خود در شهر نیویورک را افتتاح کرد. سال بعد او با عضویت کامل در سال 1862 به عنوان عضو وابسته آکادمی ملی انتخاب شد.

رودخانه هادسون به دلیل طوفان های چشم گیری که در امتداد خط الراس کوه طوفانی کینگ اتفاق می افتاد، موضوعی دوست داشتنی برای نقاشان منظره آمریکایی بود.

 

گاردنر جاچ/ اثرِ سامویل کولمن/1904/ جوهرو آبرنگ روی کاغذ/ موزه چارلز هاسمرمورس، فلوریدا

 

 در سال 1866، این رودخانه به یک مسیر تجاری اصلی برای تجارت و همچنین گردشگری تبدیل شد و سنگ و سایر مواد مورد نیاز برای ساختن شهر نیویورک به سرعت در حال گسترش در جنوب بود را فراهم کرد. این رودخانه نقطه‌ای بود که مسیرهای اصلی آبی از شمال با خط آهن قطارهایی که به سمت جنوب می‌رفتند، برخورد می‌کردند و کالاها از کشتی‌ها و قطارها تخلیه می‌شدند. ساموئل کولمن هم قایق های بادبانی کوچک و هم قایق های توریستی با موتور بخار بزرگتر و قایق های باری را با تمرکز بر تغییراتی که در تجارت و فعالیت های تفریحی در رودخانه رخ می دهد، نقاشی کرد. اشاره نقاش به انتقال از بادبان به بخار، یادداشتی مدرن در مورد پیشرفت در یک منظره کلاسیک را تداعی می کند.

پس از جنگ داخلی آمریکا، نقاشی با آبرنگ محبوبیت بیشتری پیدا کرد. در سال 1866، کولمن یکی از بنیان گذاران انجمن آبرنگ آمریکا بود و تا سال 1871 ریاست این انجمن را به عهده داشت. کولمن همچنین در قلمزنی مهارت داشت. او یکی از اعضای اولیه باشگاه اچینگ نیویورک بود و حکاکی های محبوبی را منتشر کرد که صحنه های اروپایی را به تصویر می کشید.

فعالیت های هنری کولمن در اواخر عمر بسیار متنوع تر شد. در دهه 1880 او به طور گسترده به عنوان طراح داخلی کار کرد و با دوستش "لوئیس کامفورت تیفانی" در طراحی خانه "ساموئل کلمنس" در هارتفورد و بعداً در خیابان پنجم خانه "هنری و لوئیزین هاومایر" همکاری کرد. او همچنین یکی از کلکسیونرهای اصلی اشیاء تزئینی آسیایی شد و دو کتاب درباره هندسه و هنر نوشت که یکی از آنها با عنوان "وحدت هماهنگ طبیعت" و دیگری با عنوان "فرم متناسب" بود.

تعدادی از آثار این هنرمند را درگالری ببینید.

ارسال نظر