فرشته ای که به سمت مدرسه نابینایان می رود

فرشته ای که به سمت مدرسه نابینایان می رود
"فرشته زخمی" The Wounded Angel از معروف ترین آثار "هوگو سیمبرگ" نقاش فنلاندی در سبک سمبولیسم است
شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر :  ۱۵۳۹۶۳

فرشته زخمی/ رنگ و روغن روی بوم/ 1903/ موزه آتنیوم فنلاند

 

سیمبرگ در کارگاهش

 

 

عکاسی برای اجرای اثر فرشته زخمی

 

 

"فرشته زخمی" The Wounded Angel از معروف ترین آثار "هوگو سیمبرگ" نقاش فنلاندی در سبک سمبولیسم است. در سال 2006 سیمبرگ به عنوان نقاش ملی فنلاند انتخاب شد.

فرشته زخمی همچون دیگر آثار سیمبرگ فضایی سودازده دارد؛ فرشته‌ای با چشم‌های بسته و بال خونین و دو کودک با لباس‌های تیره‌رنگ که فرشته را حمل می‌کنند. نگاه نافذ و مستقیم فیگور دست راست، تا اعماق جانِ بیننده نفوذ می کند. کودکان در حال عبور از منطقه ای به نام "اِلاین تاراها" در هلسینکی هستند و خلیج "تولون لاهتی" نیز در پس زمینه دیده می شود. این جاده هنوز هم در حاشیه خلیج قرار دارد و در زمان سیمبرگ مکانی برای گذران اوقات فراغت در میان طبقه کارگر بود.

در این نقاشی، پسران سالم دختر مجروح را به سمت مدرسه دخترانه نابینایان و خانه معلولان حمل می کنند. او دسته‌ای از گل های دانه برفی را در دستش دارد که نمادی از شفا و تولد دوباره است.

سیمبرگ خود درباره مفهوم نقاشی‌اش توضیحی نداد و ترجیح می‌داد بیننده خود آن‌را تفسیر کند. تفسیرهای گوناگونی برای این نقاشی مطرح شده‌است. از جمله این که فرشته نمادی از خود سیمبرگ است و عده‌ای نیز آن‌را نمادی از فنلاند در دوران سلطه روسیه بر آن می‌دانند.

تعدادی از آثار این هنرمند را در گالری ببینید.

ارسال نظر