در بازدید حوزه هنری خراسان شمالی از کتابخانه «آیت ا... مهمان نواز» محقق شد:

تولید کتاب‌های صوتی با مشارکت حوزه هنری خراسان شمالی

تولید کتاب‌های صوتی با مشارکت حوزه هنری خراسان شمالی
هم زمان با هفته کتاب و کتابخوانی و در بازدید رئیس حوزه هنری خراسان شمالی و معاون امور فرهنگی این مجموعه 45 عنوان کتاب از سوی حوزه هنری خراسان شمالی به کتابخانه «آیت ا... مهمان‌نواز» اهدا شد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی نسبت به مشارکت با حوزه هنری استان برای تولید کتاب‌های صوتی اعلام آمادگی کرد.
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر :  ۱۵۳۹۱۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی،«اکرم صدیقی‌کلاته» رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه «آیت ا... مهمان‌نواز» با اشاره به فعالیت حوزه هنری در زمینه تولید آثار صوتی و با توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی فن بیان از بهره‌گیری از ظرفیت این مجموعه برای تولید کتاب‌های صوتی سخن گفت.

 وی به نخستین کتاب صوتی تولید شده برای انتشارات سوره مهر در سال 90 به همت حوزه هنری استان و استقبال گسترده  از آن اشاره کرد و خواستار انجام فعالیت های مشترک در راستای تولید آثار صوتی شد.

«صدیقی» در بخش دیگری از سخنانش به خوانش کتاب برای نابینایان در قالب دورهمی با استفاده از ظرفیت های موجود این مجموعه  در  قالب شکل گیری NJO اشاره کرد. 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی هم در بازدید رئیس حوزه هنری خراسان شمالی و معاون فرهنگی و مسئول واحد ادبیات پایداری  از کتابخانه به معرفی بخش های مختلف کتابخانه مرکزی «آیت ا... مهمان نواز» پرداخت و با اشاره به وجود 7 هزار کتاب صوتی برای بهره مندی نابینایان، افراد کم سواد و بانوان خانه دار در بخش نابینایان این کتابخانه، گفت: بیش از هزار نسخه کتاب نیز در قالب خط بریل در این بخش وجود دارد و 150 نابینا به عضویت این مجموعه درآمدند.

«مهدی آریان» هم چنین از طرح حوزه هنری خراسان شمالی برای تبدیل کردن تولیدات حوزه هنری در کنار دیگر کتاب ها به آثار صوتی استقبال کرد و از فعالیت های مشترک با این نهاد هنری در این راستا سخن گفت.

وی هم چنین به فضا و امکانات موجود به منظور برپایی دورهمی فعالان کتابخوانی برای نابینایان با توجه به پیشنهاد مطرح شده از سوی حوزه هنری اشاره کرد و خواستار شکل گیری فعالیت این چنینی در قالب Njo در این  زمینه شد.

«آریان»  از بخش کودک و نوجوان کتابخانه «آیت ا... مهمان نواز» نیز به عنوان بخش فعال  این کتابخانه  نام برد و افزود: خوشبختانه با توجه به اهمیت این بخش تمامی کتابخانه های استان از بخش کودک برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از مخزن کتابخانه به عنوان قلب تپنده این مجموعه یاد و تصریح کرد: این بخش ظرفیت 150 هزار نسخه کتاب را دارد که در حال حاضر 40 هزار  نسخه کتاب در این بخش برای علاقه مندان وجود دارد.

بر اساس این گزارش، در بازدید رئیس حوزه هنری خراسان شمالی به همراه مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری و جمعی از همکاران حوزه هنری استان از کتابخانه مرکزی بجنورد 45 عنوان کتاب با رویکرد تاریخ شفاهی، دفاع مقدس و... به همراه 4 لوح فشرده «سرآو»، «بهارآوا»، «ایرانم» و «سرود نیایش» و اثری از کارتونیست بین المللی استان،«عباس ناصری» به این کتابخانه  اهدا شد.

ارسال نظر