هفدهمین نشست کاتبان قرآن کریم در تبریز برگزار می شود

هفدهمین نشست کاتبان قرآن کریم در تبریز برگزار می شود
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی از برگزاری هفدهمین نشست تخصصی کاتبان قرآن کریم و خوشنویسان مبرز قرآنی در تبریز خبر داد
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر :  ۱۵۳۸۳۶

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، مینا نیک رزم با بیان این مطلب اظهار کرد: نشست کاتبان قرآن کریم حوزه هنری استان پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، روز شنبه 29 آبان ماه سال جاری راس ساعت 16 در محل سالن جلسات معاونت شهرسازی و معماری واقع در تبریز، چهارراه ابوریحان، نبش لاله‌زار جنوبی برگزار می شود.

وی افزود: در این نشست، موضوع واکاوی حرف و کلمات در خطوط نسخ و ثلث به همراه مباحثی در آداب خوشنویسی توسط استاد حسن کرمانی بررسی می شود و در ادامه این نشست اعضای هنرمند کتابت خواهند کرد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان در ادامه اظهار کرد: در این کارگاه که به صورت ماهانه توسط استاد حسن کرمانی برگزار می شد، از این پس به همچون سال های گذشته کار خود را ادامه خواهد داد و شرکت کنندگان از آموزش های علمی، فنی و تخصصی نسخ و ثلث بهره مند شده و علاوه بر مشق و تمرین مداوم و خلق آثار هنری که مرسوم اینگونه مجامع است مباحث نقد و تحلیل و مقایسه فنی با آثار قدما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، شرکت برای عموم علاقمندان و خوشنویسان آزاد و رایگان است و این نشست همراه با کتابت اعضای شرکت کننده در جلسه ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر