«باغ سیب» اثر منتخب مردمی شد

«باغ سیب» اثر منتخب مردمی شد
فیلم کوتاه «باغ سیب» به کارگردانی «حسین فیروزه» در زمره 5 اثر منتخب مردمی در دومین سوگواره ملی فیلم‌کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» قرار گرفت.
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر :  ۱۵۳۶۴۵

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، «اکرم صدیقی‌کلاته» رئیس حوزه هنری استان با اعلام این خبر گفت: فیلم کوتاه «باغ سیب» به کارگردانی «حسین فیروزه» و تهیه‌کنندگی حوزه هنری خراسان شمالی در آیین اختتامیه دومین سوگواره فیلم‌کوتاه‌ «تصویر دهم» که به دبیری «محمد رهبر» و مدیریت «مجید مجیدی» جمعه ۲۱ آبان‌ماه در سالن آسمان فرهنگستان هنر تهران برگزار شد توانست در فهرست 5 اثر منتخب مردمی قرار بگیرد.

وی از این که 290 اثر از 28 استان به دومین سوگواره فیلم‌کوتاه عاشورایی «تصویردهم» ارسال و در نهایت 32 اثر در فهرست آثار منتخب برای حضور در بخش رقابتی انتخاب شدند سخن گفت و افزود: خوشبختانه فیلم کوتاه «باغ سیب» به نویسندگی و کارگردانی «حسین فیروزه» در زمره آثار منتخب راه یافته به مرحله نهایی قرار گرفت و در آیین اختتامیه با حضور هیئت انتخاب سوگواره متشکل از «حامد جوادزاده»، «محمدرضا مصباح»، «یاسین حجازی»، «محمدحسین پویانفر» و «جعفر الادیب»  تقدیر شد.

وی با بیان این که پیش از این آثار راه یافته به مرحله نهایی در 4 شهر تهران، اصفهان، قم و مشهد به صورت حضوری و در پلتفرم هاشور به صورت مجازی به نمایش درآمدند،تصریح کرد: در این دوره اعضای هیئت داوران پس از بررسی آثار 3 اثر برگزیده و یک اثر منتخب هیئت داوران و 5 اثر منتخب مردمی بر اساس بازخوردها و نظرات مردمی را مشخص کردند.

«صدیقی» اظهار کرد: فیلم «باغ سیب» با هنرنمایی «حسن گل محمدی» و «زهره دین پور» و نویسندگی و کارگردانی «حسین فیروزه»  که عزاداری متفاوتی را در باغ سیبی یکی از  روستاهای خراسان شمالی و با زبان کرمانجی به تصویر کشید.

وی ادامه داد: «علی دلفراز»، به عنوان مدیر تصویر برداری، «غزال ناصری»  طراح گریم و لباس ، «حافظ حسینی» و «سعید رجبعلی زاده» تدوین و صدابرداری  این فیلم و دستیار کارگردانی  «باغ  سیب» بر عهده «فاطمه اصغری» بود.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز «حسین فیروزه» با دو فیلم «چهلچراغ» و «طبقه جدید» به تهیه‌کنندگی حوزه هنری خراسان شمالی در این سوگواره  شرکت کرد و خوش درخشید.

 

ارسال نظر