به همت حوزه هنری خراسان شمالی؛

«باغ سیب» در فهرست آثار منتخب «تصویر دهم» قرار گرفت

«باغ سیب» در فهرست آثار منتخب «تصویر دهم» قرار گرفت
فیلم کوتاه «باغ سیب» به کارگردانی «حسین فیروزه» و تهیه‌کنندگی حوزه هنری خراسان شمالی در فهرست آثار منتخب دومین سوگواره فیلم‌کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» قرار گرفت.
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر :  ۱۵۳۵۴۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، «مجید پیشینیان» معاون فرهنگی حوزه هنری استان با اعلام این خبر گفت: 300 اثر به دومین سوگواره فیلم‌کوتاه عاشورایی «تصویردهم» ارسال و در نهایت 32 اثر در فهرست آثار منتخب برای حضور در بخش رقابتی ارسال شدند که فیلم کوتاه «باغ سیب» به نویسندگی و کارگردانی«حسین فیروزه» در زمره آثار منتخب قرار گرفت.

 «پیشینیان» با اشاره به این که آثار توسط هیئت انتخابی متشکل از «حامد جوادزاده»، «محمدرضا مصباح»، «یاسین حجازی»، «محمدحسین پویانفر» و «جعفرالادیب»  بررسی و به بخش رقابتی وارد شد، تصریح کرد: فیلم «باغ سیب» با هنرنمایی«حسن گل‌محمدی» و «زهره دین‌پور» و نویسندگی و کارگردانی«حسین فیروزه»  که عزاداری متفاوتی را در باغ سیبی یکی از روستاهای خراسان شمالی و با زبان کرمانجی به تصویر کشیده است، موفق شد تا در فهرست آثار منتخب این دوره از جشنواره قرار بگیرد.

وی ادامه داد: «علی دلفراز»، به عنوان مدیر تصویربرداری، «غزال ناصری» طراح گریم و لباس ، «حافظ حسینی» و «سعید رجبعلی‌زاده» تدوین و صدابرداری این فیلم و دستیار کارگردانی «باغ سیب» بر عهده «فاطمه اصغری» بود.

«پیشینیان» با  بیان این که اکران آنلاین فیلم‌های منتخب از طریق پلتفرم هاشور و اکران‌های حضوری نیز در تهران، قم، مشهد، اصفهان و همچنین در کربلا، از امروز آغاز شده و تا سه‌شنبه ادامه دارد، اظهارداشت: 5 فیلم منتخب مردمی هم در آیین اختتامیه این سوگواره که روز جمعه بیست و یکم آبان‌ماه برگزار می‌شود در کنار آثار برگزیده معرفی خواهند شد.

 وی افزود: سال گذشته نیز «حسین فیروزه» با دو فیلم «چهلچراغ» و «طبقه جدید» به تهیه‌کنندگی حوزه هنری خراسان شمالی در این سوگواره شرکت کرد و خوش درخشید.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: «مجید مجیدی»، «رضا میرکریمی» و «نیما جاویدی» داوری آثار منتخب این دوره از سوگواره را بر عهده دارند.

گفتنی است، «سوگواره فیلم‌کوتاه عاشورایی تصویردهم» به منظور اشاعه و ترویج سنت‌ها و آیین‌های حسینی به همت موسسه فرهنگی خیریه راه ایمان و مشارکت عتبه مقدسه حسینی(ع) با دبیری محمد رهبر و مدیریت مجید مجیدی برگزار می‌شود.

ارسال نظر