نمایشگاه نقاشی‌ «رنگ‌های مه گرفته» در اردبیل گشایش یافت

نمایشگاه نقاشی‌ «رنگ‌های مه گرفته» در اردبیل گشایش یافت
نمایشگاه نقاشی «علی‌محمد شیخی» از هنرمندان مطرح نقاشی کشور، دومین نمایشگاه این هنرمند در استان اردبیل است
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
کد خبر :  ۱۵۳۴۲۵

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، حسین آزاد مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل، ضمن اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه یکشنبه 9 آبان ماه 1400 با حضور مسئولان و هنرمندان استانی در نگارخانه زنده‌یاد شهرام رضایی افتتاح شد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در ترویج فرهنگ و هنر نقش اساسی داشته و سعی بر این است تا در برپایی چنین نمایشگاه‌هایی از هنرمندان فعال در بخش نقاشی که علاقه‌مند دیدن آثار با محتوا و قالب‌های مختلف بوده و به دنبال ارائه آثار خود به مخاطب هستند، حمایت‌های لازم انجام گیرد.

وی اضافه کرد: نمایشگاه نقاشی «علی‌محمد شیخی» از هنرمندان مطرح نقاشی کشور، دومین نمایشگاه این هنرمند در استان اردبیل است. در این نمایشگاه 35 اثر آثار با یک نگاه معناگرا و تجریدی به آیین و رسوم معنوی و مردمی و با نگاه فرم‌گرایانه به موضوع طبیعت و با ترکیب آبسترال و ساده شده با اشکال هندسی در پیوند با بافت‌های متنوع، در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

«علی‌محمد شیخی» تحصیلات خود را در مقطع لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان رساند و طی سال‌ها فعالیت هنری موفق به دریافت گواهینامه درجه دو هنری در رشته نقاشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. تدریس در دانشگاه‌ شهید رجایی، هنرستان‌ها و مراکز آموزشی هنر؛ ریاست موزه شهدا و ریاست هنرستان آیت‌الله قدوسی از جمله فعالیت‌های وی در عرصه علم و هنر است. او برگزاری کارگاه‌های آموزشی‌، برپایی نمایشگاه‌های انفرادی، حضور در نمایشگاه‌های گروهی داخلی، شرکت در رقابت‌های هنری مختلف و دریافت ده‌ها جایزه برتر و رتبه نخست را در کارنامه خود از جمله رتبه نخست نقاشان اولین جشنواره سراسری نی‌نوازان را دارد.

هم چنین ورک شاپ اجرای زنده طراحی و نقاشی توسط محمدعلی شیخی با حضور گروهی از هنرمندان جوان در محل مجتمع فرهنگی تجاری مهدیه اردبیل سه‌شنبه 11 آبانماه 1400 برگزار شد.

این نمایشگاه تا 13 آبان ماه و در ساعات اداری پذیرای علاقه‌مندان به هنر می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر