نمایشگاه نقاشی‌خط مونس جان در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود

نمایشگاه نقاشی‌خط مونس جان در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود
فرهنگسرای نیاوران به زودی میزبان نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی‌خط «مهشید صابری پور» با عنوان «مونس جان» خواهد بود.
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر :  ۱۵۳۳۹۹

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از فرهنگسرای نیاوران، نمایشگاه آثار نقاشی‌خط مهشید صابری‎پور ۱۴ آبان ماه در گالری شماره ۲  فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد.

این نمایشگاه با عنوان مونس جان در قالب ۳۰ اثر نقاشی‌خط از این هنرمند، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی متولد بهار ١٣۶۸ تهران، دارای مدرک کارشناسی حقوق، دو دهه از عمر خود را در جهت کسب مهارت‎های متعددی در حوزه هنر گذرانده‎ است که شامل طراحی با سیاه قلم، هایپر رئال، نقاشی با آبرنگ، اکرلیک، رنگ روغن، طراحی طلا و تایپوگرافی و همکاری با معماران داخلی می‎‌شود.

 در زمینه زیبایی شناسی و کمپوزسیون و هنرهای تجسمی زیر نظر علی فرامرزی کسب مهارت کرده و با پی بردن به علاقه جدی خود به نقاشی‌خط در این حوزه گام برداشته و در این زمینه از تجارب اساتیدی چون اسماعیل رشوند و غلامحسین الطافی بهره‎ مند شده است.

نمایشگاه مونس جان دنیای پر هیاهوی ذهن مهشید صابری‎پور است که گاهی آرام است و طناز و گاهی پر از ابهام.... مونس جان نگاه نقاش است به دنیای حروف، کلمات و رنگ‌ها، دنیایی که در نهایت  او را به آرامش می‌رساند و این همان چیزیست که برایش تلاش می‌کند.

وی بر مبنای انتخاب سبک این‌چنین می‌گوید: نزدیک به ۶ دهه از آغاز جنبش نقاشی‌خط می‌گذرد و همچنان این هنر در حال رشد و شکوفایی خود است. از آنجا که در کشور ما هنر خوشنویسی سابقه تاریخی طولانی و محکمی دارد، در هر زمان می‌تواند نماد اصالت فرهنگی و هنری ما باشد.

سیاه مشق‌های دوره‌ی صفویه، تلفیق خطوط ایرانی به خصوص خط ثلث و رنگ‌های اصیل ایرانی همچون لاجوردی و فیروزه‌ای در کتیبه‌ها و مساجد و حتی کمی عقب تر از این دوران، خطوط و نقوش به ‌کار رفته روی سفال‌های نیشابوری و ری، چنان زیبا و ماهرانه تلفیق شده‌اند که به خوبی ریشه‌داربودن هنر نقاشی‌خط را به ما گوشزد می‌کنند.

 امروزه ما با حفظ جنبه‌ی زیبایی شناختی و تلفیق سبک‎‌ها و هنر‎ها و مواد مختلف در تلاشیم تا آثاری خلق کنیم که در خور سپاس از گذشتگان و تحسین آیندگان باشد.

نمایشگاه نقاشی‌خط از ۱۴ تا ۲۲ آبان در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برپا می شود. علاقه‌مندان می‎توانند برای بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸  و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به این فرهنگسرا مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر