آثار خوشنویسی نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» در ایستگاه داوری

آثار خوشنویسی نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» در ایستگاه داوری
آثار رسیده به دبیرخانه نخستین هنرواره ملی خوشنویسی "ایران دل" داوری شد
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
کد خبر :  ۱۵۳۰۸۸

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، استاد رضا امینی، ناصر صادقی و صفر گالشی اعضای هیأت داوران نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» آثار دریافت شده توسط دبیرخانه را در محل حوزه هنری استان اردبیل مورد قضاوت، نقد و بررسی قرار دادند.

ناصر صادقی دبیر هنری هنرواره گفت: این هنرواره با رهنمودهای آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و انتخاب شعر نظامی گنجوی شاعر بلند آوازه ایرانی با محتوای وطن‌دوستی و اتحاد ایرانیان شروع به کار کرد. پس از انتشار فراخوان و اعلام موضوعات مرتبط با مضمون شعر و با نگاه ویژه به حفظ جایگاه و شأن میهن‌دوستی در شرایط خطیر امروز و همدلی ایرانیان در طول تاریخ، هنرمندان با استقبال ارزنده ۳۳۹ اثر شامل ۱۸۲ اثر در بخش نستعلیق و ۱۵۷ اثر در بخش شکسته نسعلیق به دبیرخانه ارسال کردند که بیشترین آثار به ترتیب از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و تهران می‌باشد.

دبیر هنری هنرواره خوشنویسی «ایران دل» در خصوص داوری آثار افزود: با توجه به کمیت، محتوای فنی و معیارهای هنری همچون استفاده بهینه از اصالت خوشنویسی به عنوان رویکرد اصلی هنرواره و توجه به ابعاد ابداعی و نوآورانه در ترکیب‌بندی نوشتار و ارائه زیبایی‌شناسانه و امروزی از متن شعر قید شده در فراخوان، مرحله اول و دوم بازبینی و داوری آثار انجام و نتایج مشخص شد و ۷۵ اثر به بخش نمایشگاه هنرواره راه یافت.

گفتنی است اسامی هنرمندان راه‌یافته به نمایشگاه، همچنین تاریخ برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این هنرواره، با توجه به شرایط بهداشت عمومی جامعه از نظر کرونا، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

 

ارسال نظر