نمایشگاه استاد معین الکتاب در عمارت سعدی اصفهان

نمایشگاه استاد معین الکتاب در عمارت سعدی اصفهان
نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد معین الکتاب در عمارت سعدی تا دوازدهم آبان ماه ادامه دارد
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
کد خبر :  ۱۵۳۰۸۷

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، نمایشگاه 51 اثر برجسته از استاد معین الکتاب که شامل خط های شکسته و تعلیق، نستعلیق و سیاه مشق است، بیست و سوم مهرماه با حضور استاد علی شیرازی در دو گالری عمارت سعدیِ اصفهان افتتاح شده است.

در این نمایشگاه آثار استاد معین که از اوایل دهه 50 شمسی لغایت سال 83 خلق شده اند به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا 12 آبان ماه جهت بازدید عموم دایر است و علاقه مندان می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل در ساعات 16 الی 20 از این نمایشگاه در خیابان استانداری، گذرسعدی، عمارت سعدی، گالری های گلستان و نقطه دیدن کنند.

استاد معین الکتاب متولد 1313 در اصفهان و با 65 سال سابقه‌ی فعالیت در هنر خوشنویسی، هم چنین از مؤسسان، استادان و مشاوران عالی انجمن خوشنویسان و شاگرد استادان کاوه و زرین خط بود. از آثار قابل ذکر استاد معین الکتاب می توان به خطاطی یکی از درهای ورودی حرم امام رضا (ع)، سنگ قبر رودکی در تاجیکستان، یکی از کتیبه های حرم حضرت زینب(س) در سوریه و... اشاره کرد. خوشنویسان بسیاری افتخار شاگردی استاد معین را داشته اند که از آن جمله می توان به استاد کرمعلی شیرازی اشاره کرد. وی پس از سالها خطاطی در سوم مهر 1388 دار فانی را وداع گفت.

 

 

ارسال نظر