از برنامه‌های جنبی هنرواره ملی خوشنویسی ایران دل؛

ورکشاپ پژوهشی خوشنویسی با حضور استاد رضا امینی در اردبیل برگزار شد

ورکشاپ پژوهشی خوشنویسی با حضور استاد رضا امینی در اردبیل برگزار شد
اصلی‌ترین هدف این دورهمی استفاده هنرمندان خوشنویسی در بخش شکسته نستعلیق از مباحث تئوریک در حیطه خوشنویسی و همچنین آشنایی با پیشکسوتان و قدمای این رشته بود
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
کد خبر :  ۱۵۳۰۷۸

 

 

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، این ورکشاپ خوشنویسی روز پنج‌شنبه 22 مهرماه با حضور استاد رضا امینی به مناسبت گرامیداشت هفته خوشنویسی و از برنامه‌های جنبی هنرواره ملی خوشنویسی ایران دل، در تالار دکتر جابر عناصری حوزه هنری استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست امیر رجبی رییس حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنرواره ایران دل با پیشنهاد آیت‌الله عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان شروع به کار کرده و حوزه هنری نیز با تمام توان آماده برگزاری شایسته این رویداد فرهنگی هنری در قالب ملی است. فراخوان این رویداد از زمستان سال 99 منتشر و تا پایان اردیبهشت ماه 1400 آثار به دبیرخانه ارسال شد و پس از دو مرحله بازبینی، امروز با حضور استاد امینی و با همراهی اساتید استانی آقایان ناصر صادقی دبیر هنری و صفر گالشی مرحله نهایی این داوری انجام و نتایج مشخص خواهد شد.

در بخش دیگر این برنامه ناصر صادقی دبیر هنری این رویداد با ایراد سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از هنرمندان حاضر در کارگاه تولید اثر، گزارش مبسوطی از روند اجرایی هنرواره و داوری را ارائه نمود.

اصلی‌ترین هدف این دورهمی استفاده هنرمندان خوشنویسی در بخش شکسته نستعلیق از مباحث تئوریک در حیطه خوشنویسی و همچنین آشنایی با پیشکسوتان و قدمای این رشته بود. در این بخش استاد رضا امینی ضمن صحبت‌هایی پیرامون استفاده از واژه سنت در نوشتار ایرانی و همچنین تفاوت‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق در نظر اهل هنر، اسلایدهایی از آثار خوشنویسان پیشکسوت از جمله استاد ملک‌زاده پخش و مطالبی را در این محور بیان کرد.

گفتنی است ورکشاپ پژوهشی خوشنویسی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود با حضور 27 نفر از هنرمندان منتخب خوشنویسی استان و در چند بخش برگزار شد. در پایان این کارگاه با همراهی استاد رضا امینی، هنرمندان اردبیلی به تولید اثر، نقد و بررسی و تحلیل محتوا پرداختند.

ارسال نظر