به بلندی های لبنان رفتم و سروها را نقاشی کردم

به بلندی های لبنان رفتم و سروها را نقاشی کردم
سرو در اسطوره‌شناسی مجارستان نمادِ باروری و درخت دانش و زندگی دانسته می‌شود؛ زیارت سروها در لبنان از آثار نمادین هنر مجارستان است
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر :  ۱۵۲۹۹۳

زیارت سروها در لبنان/ اثرِ تیوادارکوشتکا/ رنگ و روغن روی بوم/ 1907 میلادی/ 192 در 200 سانتی متر/ نگارخانهٔ ملی مجارستان، بوداپست

 

سرو در اسطوره‌شناسی مجارستان نمادِ باروری و درخت دانش و زندگی دانسته می‌شود؛ زیارت سروها در لبنان از آثار نمادین هنر مجارستان است."کوشتکا" این نقاشی را هنگامی که به دور دنیا سفر می کرد، در لبنان به تصویر کشید.وی از اولین نقاشان مجارستانی بود که در اروپا شناخته شد.

کوشتکا به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرد. از پاریس ، سواحلِ مدیترانه دردالماتیا ، ایتالیا ، یونان، شمال آفریقا و در خاورمیانه از کشورهای لبنان ، فلسطین ، مصر ، سوریه دیدن کرد و نقاشی کشید. بین سال های 1903 تا 1909 آثار اصلی و مهم اش را خلق کرد. در فرانسه و اروپای غربی آثارش به رسمیت شناخته شد و توانایی هایش مورد تحسین قرار گرفت و نمایشگاه هایی از آثارش برپاشد. اما در مجارستان که کشور خودش بود به محبوبیت چندانی دست نیافت. در مجارستان او را به دلیل گیاهخواری، ضد الکل و ضد جنگ و ضد دخانیات بودن و نوشتن مطالبی درباره نبوغ انسان و فلسفه دین انسانی غیر عادی می دانستند. هر چند که در حال حاضر بسیار مورد تحسین است.

هنر او با پست امپرسیونیسم و اکسپرسیونیسم ارتباط دارد ، اما نمی توان آن را در یک سبک طبقه بندی کرد. موزه سانتواری در مجارستان به افتخار این هنرمند تاسیس شد و آثار بسیاری از این هنرمند را در خود جای داده است.

من "تیوادار کوشتکا" در دوران جوانی با پذیرش ندای نامریی وجودم، شغل اداری، آسایش و ثروتم را برای تولد دوباره رها کردم و با رفتن به پاریس زندگی تازه ای را آغاز کردم. من کسی را نکشته ام فقط انسان ها را بیدار کرده ام و یک تنه در برایر مخالفانم ایستادم. از تبلیغات پیروی نکردم و به اخبار اهمیت ندادم. فقط خودم را از این دنیای پرهیاهو بازنشسته کردم به بلندی های لبنان رفتم و سروها را نقاشی کردم.

تعدادی از آثار این هنرمند را گالری ببینید.

 

 

 

ارسال نظر