هفتمین رپرتوار تئاتر خیابانی دفاع مقدس آغاز به کار می‌کند/15

هفتمین رپرتوار تئاتر خیابانی دفاع مقدس آغاز به کار می‌کند/15
هفتمین رپرتوار تئاتر خیابانی دفاع مقدس از فردا با اجرای نمایش خیابانی "سهم عاشقی" در جاجرم آغاز به کار می‌کند.
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر :  ۱۵۲۷۴۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، " مهدی کشمیری" مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان از آغاز به کار هفتمین رپرتوار تئاتر خیابانی دفاع مقدس با اجرای نمایش‌ها از فردا در شهرهای جاجرم، اسفراین، گرمه و بجنورد خبر داد.

وی با بیان این که همزمان با نخستین روز از اجرای نمایش‌های خیابانی، نمایش"سهم عاشقی"، به نویسندگی و کارگردانی انسیه حاجی‌زاده در پارک لاله جاجرم در ساعت ۱۸:۳۰ برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود، گفت: اثر نمایشی "مرگ دورن"  به نویسندگی حنا مقامی‌مقیم به کارگردانی مهدی بختور در پارک ملت اسفراین در ساعت ۱۸:۳۰ اجرا خواهد شد.

"کشمیری" افزود: مسجد جامع درق گرمه نیز در  نخستین رور از اجرای این رپرتوار، با نمایش کبوترانه به نویسندگی میثم سرآبانی و کارگردانی مهدی فخرانی  میزبان علاقه‌مندان است.

وی ادامه داد: در روز پنجشنبه، هشتم مهرماه نیز، کارگردان‌های آثار راه یافته به این رپرتوار،  ۳ اثر نمایشی سهم عاشقی، مرگ درون و کبوترانه را به ترتیب آثار در ساعات ۱۸:۳۰، ۱۹ و ۱۹:۳۰ در پارک شهر بجنورد اجرا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: هفتین رپرتوار تئاتر خیابانی با همکاری سازمان بسیج هنرمندان خراسان شمالی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج هنرمندان، هفتم و هشتم مهرماه برگزار خواهد شد.

"کشمیری"  با بیان این که ۲۹ اثر به هفتمین رپرتوار تئاتر خیابانی رسید که در مرحله بازبینی از میان آثار راه یافته در نهایت ۳ اثر به مرحله نهایی و اجرا رسید، تصریح کرد: آثار این دوره را ذکریا شیرمحمدزاده، محمد یحیی‌آبادی و مهدی کشمیری به داوری نشستند.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی هم‌چنین  به ورک‌شاپ تخصصی تئاتر خیابانی با حضور امیر حسین شفیعی در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، فاروج، گرمه و جاجرم از ۲۶ تا ۲۸ شهریور ماه اشاره کرد و افزود: در این ورک‌شاپ ۳ روزه، نقاط ضعف و قوت آثار مورد بررسی قرار گرفت و هنرمندان در راستای ارتقای آثار تولید شده برای رسیدن به مرحله نهایی گام برداشتند.

بر اساس این گزارش نمایش‌های دو روایت به موازات یک خط صاف به کارگردانی حمید عابدی از فاروج، زمانه به کارگردانی محمد بکرانی و تو گوشی به گارگردانی یوسف فخر آبادی از بجنورد، شهادت به کارگردانی محمدکاظم نظم‌آرا از جاجرم، فرکانس به کارگردانی مهدی فخرانی از جاجرم، کبوترانه به کارگردانی سعیده کاویانی از گرمه، سهم عاشقی به کارگردانی انسیه حاجی‌زاده از جاجرم و مرگ درون به کارگردانی مهدی بختور از اسفراین در زمره ۸ آثاری بودند که به مرحله بازبینی راه یافتند.

ارسال نظر