رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بجنورد:

تئاترخیابانی، هنری گویا در انتقال مفاهیم فرهنگی است/12

تئاترخیابانی، هنری گویا در انتقال مفاهیم فرهنگی است/12
تئاتر خیابانی، هنری گویا و غنی در انتقال مفاهیم فرهنگی و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس است و می‌تواند مخاطب را تحت تاثیر بگذارد.
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر :  ۱۵۲۵۸۷

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بجنورد با بیان این که دوران دفاع مقدس، خود هنری است که باید با ابزار هنر به نسل امروز منتقل شود، گفت: از آنجایی که تئاتر خیابانی، هنری گویا و غنی در انتقال مفاهیم فرهنگی و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس است، می‌تواند مخاطب را تحت تاثیر بگذارد.

«جمشید عین‌بیگی» با اشاره به این که امروز هنر بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ است، تصریح کرد: مقام‌معظم رهبری نیز، هنر را به عنوان پرچمدار حرکت فرهنگی می‌دانند و از این روی باید به هنر در این مسیر بها داده شود و این رویداد هنری مورد حمایت قرار بگیرد تا اخلاص و رشادت‌ها، شهادت طلبی و ایثارگری‌های رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس به نسل امروز منتقل شود.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ما حل خواهد شد.

وی به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر از برنامه‌های مورد تاکید شورا از سوی معاونت فرهنگی و هنری شهرداری سخن گفت و با بیان این که باید در راستای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس از ظرفیت هنر بهره بگیرند و برای ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز برنامه داشته باشند، تصریح کرد: هنر ابزاری موثر برای فرهنگ‌سازی و انتقال ارزش‌هاست.

 «عین بیگی» همچنین بر ایجاد پیوست ناگسستنی میان نسل امروز و دوران دفاع مقدس با استفاده از فعالیت‌های هنری تاکید کرد و افزود: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری را مکلف کردیم تا در راستای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس از ظرفیت هنر بهره ببرند.

وی با بیان این که لازمه شهر ما و نیاز شهروندان کار فرهنگی است، اظهارداشت: امروز معضلاتی به واسطه سایه انداختن کرونا در مسائل اقتصادی، خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی به جامعه آسیب زده است و بر این اساس باید در این مسیر با فرهنگ‌سازی آثار و تبعات آن را برطرف کنیم.

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بجنورد ضمن تاکید بر در نظر گرفتن برنامه‌هایی درطول سال از سوی معاونت فرهنگی، برای تغییر در حال و هوای شهر با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان، از ناهنجاری‌های ایجاد شده در پارک‌ها به واسطه شرایط کرونایی سخن گفت و تصریح کرد: برای کنترل فضاهای موجود ناگزیر به کار فرهنگی هستیم تا این مسیر را مدیریت کنیم.

ارسال نظر