رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرمه مطرح کرد:

تئاتر ابزاری برای معرفی چهره‌های اثرگذار دفاع مقدس است

تئاتر ابزاری برای معرفی چهره‌های اثرگذار دفاع مقدس است
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرمه تئاتر را ابزاری برای معرفی چهره‌های اثرگذار دفاع مقدس خواند و با توجه به ظرفیت‌های خوب و توانمند هنری استان بر بهره‌گیری از این رویداد برای انتقال ارزش‌ها به نسل جوان تاکید کرد.
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر :  ۱۵۲۵۲۵

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، " علی بداغی" با توجه به اثرگذاری این رویداد در قالب فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف، به ویژه دفاع مقدس، از این که جای رویدادهایی از این دست در استان خالی است، سخن گفت و افزود: به طور قطع تئاتر یک ابزار هنری اثرگذار نسبت به دیگر ابزارهای هنری، به خصوص در حوزه دفاع مقدس است.

 وی با توجه به این که امروزه بیش از گذشته نیاز داریم تا ارزش های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم، از هفته دفاع مقدس به عنوان یک فرصت که این بستر را فراهم می‌کند تا بتوانیم فعالیت‌های مختلفی در این عرصه داشته باشیم، یاد و تصریح کرد: با بهره‌گیری از این ظرفیت، بزرگان عرصه دفاع مقدس را معرفی خواهیم کرد.

عضو شورای شهر گرمه ادامه داد: چهره‌های بزرگی را از دوران دفاع مقدس داریم که متاسفانه حتی هم استانی‌ها و همشهری‌هایمان آن‌ها را نمی‌شناسند و اگر بتوانیم‌ هنرمندان را به سمت تولید و حتی نوشتن نمایشنامه‌هایی از سرداران و چهره‌های موثر در جنگ ببریم، در عرصه شناساندن آن‌ها به نسل جوان و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس بسیار موفق خواهیم بود.

بداغی با اشاره به این که در سال‌های گذشته نیز شاهد از دست دادن والدین و نزدیکان شهداء هستیم، اظهار کرد: این روی  هنر تئاتر می‌تواند ابزاری برای معرفی چهره‌های اثرگذار در دفاع مقدس باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کم‌تر از اجر شهادت نیست، گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب و توانمند هنری و استقبال مخاطب از این گونه هنر، باید در این‌زمینه گام برداشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرمه، به اقدامات این کمیسیون برای فراهم کردن بستر برای تولید و حتی رویدادهای مختلف در راستای حمایت از جامعه هنری در قالب برگزاری جلسات با هنرمندان شهرستان و  تهیه طرحی از سوی هنرمندان برای برگزاری رویداد ملی در این عرصه سخن گفت و افزود: به لحاظ زیرساخت و تجهیزاتی که در اختیار داریم قول مساعدی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان برای بهره‌مندی از آمفی تئاتر رو باز دادیم تا از این ظرفیت بهره بگیرند.

وی هم چنین از اعلام آمادگی کمیسیون فرهنگی برای همکاری در این زمینه و ارائه هر طرح و برنامه از سوی هنرمندان خبر داد و گفت: از هر آن چه در توان داریم دریغ نمی‌کنیم.

ارسال نظر