ضرب‌المسائل در بازار کتاب

ضرب‌المسائل در بازار کتاب
کتاب ضرب‌المسائل اثر محمد پوررشیدی منتشر شد
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر :  ۱۵۲۴۶۰

کتاب ضرب‌المسائل اثر محمد پوررشیدی منتشر شد. «ضرب المسائل» کتابی است که در آن افسانه پیدایش چند ضرب المثل شیرین فارسی به زبان طنز نگاشته شده است. قصه این ضرب‌المثل‌ها همگی از ذهن نویسنده  کتاب عبور کرده، از مسیر اصلی خود خارج و به قالب شعر در آمده‌اند. در این کتاب سرچشمه ظهور پانزده ضرب‌المثل شناخته شده در زبان فارسی، به گونه‌ای متفاوت و با بیانی جذاب، موزون و در عین حال ساده برای خواننده به رشته تحریر درآمده‌است.

«محمد پوررشیدی» طنز نویس و طنز‌پژوه و نویسنده کتاب «ضرب المسائل» از سال نود و پنج به تحقیق و جستجو در زمینه ضرب‌المثل‌های ایرانی پرداخته و این قصه‌ها را باز تولید کرده است تا از مقتضیات زمان هم دور نباشد! اشعار این کتاب دنیای گذشته و حالِ ما را به شکلی آهنگین و زیبا به یکدیگر پیوند می‌دهد و گهگاه گریزی می‌زند به مسائل جاری و ساری در زندگی روزمره ‌ما و تلنگری می‌شود، تا نگاهی کنیم به مجموعه آن‌چه به آن «فرهنگ ایرانی» می‌گوییم.

پشت بند هر قصه، صفحه‌ای با عنوان «ضرب الملل» وجود دارد که حاصل سرک کشیدن «مَهنوش رضایی» در ضرب‌المثل‌های مردم دنیاست. در این صفحه نقش واژه‌ها و اسم‌ها در شکل‌گیری مفهومی متفاوت در یک فرهنگ و زبان دیگر، به خواننده  نشان داده می شود.

کتاب ضرب المسائل توسط «نشر آثار برتر» منتشر شده و از طریق وبسایت طنزپردازی قابل خریداری است.

 

 

 

 

ارسال نظر