«کلان شر» در دسترس علاقه‌مندان

«کلان شر» در دسترس علاقه‌مندان
مجموعه شعر طنز «کلان شر» سروده‌‌ مجتبی احمدی توسط نشر قدیانی منتشر شد
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر :  ۱۵۲۱۹۷

مجموعه شعر طنز «کلان شر» سروده‌‌ مجتبی احمدی توسط نشر قدیانی منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان به طنز و ادبیات قرار گرفت.

مجتبی احمدی شاعر، نویسنده و طنزپرداز خوب کشورمان در آثار طنز خود به مسائل اجتماعی می‌پردازد و با بیانی طنزآمیز سراغ دغدغه‌ها و مسائل روز می‌رود. زبان صمیمی و بیان محکم و درست وی از جمله ویژگی‌های آثار اوست. ایشان بارها در جشنواره‌های مختلف ادبی برگزیده شده‌است و در جشنواره‌های بسیاری نیز به عنوان داور و یا دبیر حضور داشته است. دبیری پنج دوره جشنوارۀ «طنز کرمان» با عنوان«خارستان» و دبیری پنج دوره شب شعر طنز «دولخ» و سردبیری گاهنامۀ طنز «دولخ» و در حاشیه و مسئولیت واحد آفرینش‌های ادبی و دفتر طنز حوزه هنری استان کرمان از دیگر فعالیت‌های ایشان به شمار می‌رود.

مجتبی احمدی درباره مجموعه جدیدش، «کلان‌شر» می‌گوید:

«گویا «کلان‌شر» منتشر شده؛ دقیقاً نمی‌دانم کی! ولی انگار به‌تازگی. خودم هم هنوز کتاب را ندیده‌ام. این کتاب شعر را نشر قدیانی در مجموعه «طنز جدّی» چاپ کرده و شماری از طنزها ‌و طنزآمیزهای مرا در بر می‌گیرد؛ شعرهایی که از سال نودوپنج تا فروردین نودونه سروده شده‌اند.
احتمالاً این چند بیت که آغاز یکی از شعرهاست، در پشت جلدِ کتاب چاپ شده باشد.»

پریشب رفته و مانده‌است با من بوی بارانش
پریشب، شهر تر شد؛ هم خیابان، هم بیابانش

بیابان را سراسر غرقِ باران دیدم و گفتم:
«بیابانش که این باشد، چه باشد پس خیابانش؟!

تو گویی شهر دارد دوشِ آبِ سرد می‌گیرد
و دستی می‌کشد کیسه به سرتاپای میدانش

اَلا دلّاکِ باران! کاش امشب چرک برگیری
از اندامِ در و دیوار و بلوار و اتوبانش»

و باران آمد امّا شهر از این بهتر نشد وضعش
که باید دستِ‌کم قرنی بخیسانیم در وانش!...

 از مجتبی احمدی آثار متعددی تاکنون منتشر شده است از جمله: مجموعه ‌شعر «درختان بی‌تاب» (سوره‌مهر، ۱۳۹۰)، مجموعه ‌شعر «پاهای تو منهای یک»؛ شعر سپید برای نوجوانان با موضوع دفاع مقدس (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۱۳۹۲)، مجموعه ‌شعر عاشورایی «ادامه‌ی آفتاب» (گردآوری، سوره‌مهر، ۱۳۹۱)، «ایمان بدون نون» (مجموعه شعر طنز، نشر نون، 1394)

«کلان شر» از مجموعه «طنز جدی» است که در نوبت اول چاپ خود، با شمارگان ۷۷۰ نسخه در ۸۸ صفحه و با قیمت ۳۰۰۰۰ تومان منتشر شده است. دکتر اسماعیل امینی دبیر این مجموعه است. از دیگر آثاری که در این مجموعه به چاپ رسیده می‌توان به کتاب «شعرهای پاشنه‌ بلند»،‌ «بوستان بی‌درخت»، «جنتلمن چینی» و «پرروترین کلاغ جهان» اشاره کرد.

 

 

 

ارسال نظر