با حضور مهدی معصومی گرجی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران صورت گرفت

امضای تفاهم‌نامه همکاری حوزه هنری مازندران با دانشگاه علوم پزشکی استان

امضای تفاهم‌نامه همکاری حوزه هنری مازندران با دانشگاه علوم پزشکی استان
رییس حوزه هنری مازندران به اتفاق معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان، تفاهم نامه ای با هدف همکاری های مشترک امضا کردند.
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر :  ۱۵۲۱۶۲

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران، 3 شهریور سال جاری  تفاهم‌نامه یاد شده  میان دکتر محمدرضا حق شناس، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مهدی معصومی گرجی رییس حوزه هنری استان ، با هدف استفاده بهینه از توانمندی، امکانات و ظرفیت‌های موجود در جهت گسترش هنر و کشف استعدادهای خلاق در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برای ارتقاء دانشجویان منعقد شد.

گفتنی است در این جلسه محمدرضا حق شناس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، مهدی معصومی رییس حوزه هنری استان، امیرسعید حسینی مدیر فرهنگی، فوق برنامه و توسعه فعالیت‌های قرآنی، علیرضا پاک‌بین معاون فرهنگی و یاسر یمینی مسئول روابط عمومی حوزه هنری مازندران، و ملیحه طالبی مسئول دبیرخانه دانشگاهی جشنواره بین المللی سیمرغ حضور داشتند.

مهدی معصومی گرجی رییس حوزه هنری استان، در ابتدا ضمن عرض تشکر و قدردانی از جامعه پزشکی و کادر درمان ( در این روزهای سخت کرونایی) گفت: عنصر فرهنگ و هنر جهت دهنده مسائل اجتماع است و فرهنگ مانند حواس هر جامعه می باشد که اگر به آن توجه نشود آسیب خواهد دید و ما می‌خواهیم در عرصه فرهنگ و هنر تأثیرگذار باشیم.

وی در تشریح اهمیت هنر در آینده جامعه گفت: درست است دانشجویان علوم پزشکی در حال تحصیل آکادمیک هستند ولی بسیار مهم است که اهل فرهنگ و هنر هم باشند. یکی از اهداف ما ایجاد مرکز رشد و تلاش برای کشف استعداد دانشجویان است و بسیار خرسندیم که با دستگاه‌های دغدغه‌مند همکاری کنیم. کار جریانساز و مهم باید در قالب هنر باشد تا تأثیر بیشتری بر جامعه بگذارد و هنر ابزار موثر کار است.

در ادامه دکتر امیرسعید حسینی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع)، از امضای تفاهم نامه ابراز خرسندی کرد و گفت: بن مایه‌های انقلاب اسلامی در رویکرد فعالیت‌های حوزه هنری می‌درخشد و این ویژگی های حوزه هنری برای دانشگاه یک بستر فرهنگی است؛ شکل گیری‌ این همکاری فرصت خوبی در دسترس دانشجویان قرار خواهد داد.

همچنین دکتر محمدرضا حق شناس ضمن آرزوی سلامتی برای همه ملت ایران گفت:  فرهنگ و هنر یکی از اجزای اصلی هر جامعه و کشوری است که داشتن آن به نوعی اصالت آن جامعه را نشان می‌دهد. هرچه در حوزه فرهنگی سرمایه گذاری کنیم به نفع جامعه است؛ چرا که این دانشجویان در آینده مدیران جامعه ما خواهند بود.

وی افزود: امیدوارم پیگیری‌های انجام شده و انعقاد این تفاهم نامه به ثمر برسد و دانشجویان بیشترین منفعت و سود را از این تفاهم نامه ببرند.

در پایان این نشست، تفاهم نامه ای در زمینه‌های همکاری فرهنگی هنری شامل برگزاری جشنواره، همایش‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری مشترک، کشف و جذب استعدادهای خلاق، ایجاد مرکز رشد در عرصه هنر انقلاب اسلامی، امور آموزشی و بالا بردن سطح دانش فرهنگی هنری دانشجویان و ... امضا شد.  

شایان ذکر است که این تفاهمنامه در ادامه سیاست تمرکز زدایی و استفاده بهینه از توان و ظرفیت دستگاههای اداری و اجرایی استان جهت گسترش فعالیتهای فرهنگ هنری در اقشار مختلف صورت گرفت.

 

ارسال نظر