رادیاتور منتشر شد

رادیاتور منتشر شد
هشتمین مجموعه شعر طنز اکبر اکسیر روانه بازار کتاب شد
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر :  ۱۵۰۴۳۴

هشتمین مجموعه شعر طنز اکبر اکسیر؛ شاعر، نویسنده و طنز پرداز خوب کشورمان با نام «رادیاتور» توسط انتشارات مروارید منتشر و روانه بازار کتاب شد.

این مجموعه خواندنی شامل هفتاد قطعه شعر کوتاه طنز است که به سبک ویژه و منحصر به فرد اکبر اکسیر سروده شده است.

اکسیر در سروده‌هایش با نگاهی نو و متفاوت به سراغ موضوعات روز و اجتماعی رفته و با پیوند دادن لبخند و اندیشه لحظاتی ناب از لذت درک و لبخند را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. ایشان درباره این مجموعه گفت: «این کتاب از طنزهایی متفاوت و تازگی خاصی برخوردار است و امیدوارم مجموعه «رادیاتور» بتواند در این اوضاع غم‌انگیز کرونایی موجب شادی هم‌وطنان شود.»

 

«رادیاتور» هشتمین مجموعه شعر طنز است که با عنوان شعر فرانو منتشر شده است. اکبر اکسیر در انتهای اولین مجموعه از این هشت‌گانه به بیست ویژگی درباره فرانو اشاره می‌کند و از چیستی و ضرورت آن می‌گوید.

کوتاهی، زبان ساده و صمیمی، خردورزی، ایجاز، غافلگیریِ هنرمندانه، استفاده هوشمندانه از آرایه‌های لفظی و معنوی از جمله ویژگی‌های آثار اکسیر است.

اکبر اکسیر (متولد ۱۳۳۲ در آستارا) شاعر، آموزگار بازنشسته زبان و ادبیات فارسی، گرافیست و طنزپرداز خوب کشورمان است. مجموعه شعرهای در سوگ سپیداران، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، زنبورهای عسل دیابت گرفته‌اند، پسته لال سکوت دندان شکن است، ملخ‌های حاصلخیز، مالاریا، ما کو تا اونا شیم، من هارا شورا هارا و مارمولک‌های هاچ‌بک از جمله آثار ایشان است.

«رادیاتور» لبریز از لحظات ناب و خواندنی است. توجه ویژه اکسیر به خانواده در زندگی شخصی‌، در سروده‌هایش نیز جلوه‌گر شده است. در ادامه یکی از سروده‌های این مجموعه را می‌خوانیم که طبق معمول همسر جناب اکسیر، ملیحه خانم یکی از شخصیت‌های اصلی آن است.

 

من فقط به حرف ملیحه گوش می‌دهم

بگوید بمیر می‌میرم، نمیر، نمی‌میرم

در عمرم یکبار فقط به حرف ملیحه گوش ندادم

آن هم در دوره پروتکل

گفت: ماسک بزن، دو تا دوتا زدم

۲۰ ثانیه صابون بزن، ۲۰ دقیقه زدم

تا گفت ۲ متر فاصله را رعایت کن

گفتم تو بگو ۲ میلیمتر

 

 

 

ارسال نظر