اولین شماره فصلنامه «آفرینش» منتشر شد

اولین شماره فصلنامه «آفرینش» منتشر شد
اولین شماره فصلنامه ادبی «آفرینش» به کوشش مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری منتشر شد.
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر :  ۱۵۰۳۴۰

به گزارش پایگاه خبری ادب فارسی، در نخستین شماره فصلنامه تخصصی شعر و داستان «آفرینش»، به دو بخش شعر و داستان به شکلی تخصصی پرداخته شده است. آثار و گفتارهایی از فاضل نظری، موسی بیدج، محمدرضا شرفی خبوشان، ناصر فیض، عبدالحمید ضیایی، سعید بیابانکی، اکبر اکسیر، جواد آسمان، کمال شفیعی، ساسان ناطق، مهدی زارع، عباس حسین‌نژاد، مهدی مظفری ساوجی، فریبا یوسفی، علی داودی، محمود حبیبی‌کسبی و محمدحسن جمشیدی در این شماره فصلنامه آورده شده است.

در بخش شعر به موضوعاتی چون «یادداشت‌هایی از مرحوم قاسم آهنین‌جان»، «چگونه شعر بخوانیم؟» از جواد آسمان، «همسفر شعر و متون مقدس پژوهشی» از مهران حبیبی‌نژاد، «در ستایش عقلانیت» به قلم عبدالحمید ضیایی، «درد دلی دردمندانه با دردنویسان درداندیش حوزه طنز امروز ایران» از اکبر اکسیر و «شعر جهان» با ترجمه موسی بیدج و ناصر فیض پرداخته شده است. همچنین در انتهای این بخش برگزیده آثار شاعران مختلف قرار داده شده است.

در بخش داستان این فصلنامه نیز «نگاهی گذری بر رمان و رمان‌نویسی» به قلم ساسان ناطق، «کارکرد گفتمانی سکوت» نوشته کمال شفیعی، «سفر با داستان» (گفت‌وگویی با نویسنده نوجوان)، «آدم‌های خانه عنقا» نوشته محمدرضا شرفی خبوشان و چند داستان کوتاه برگزیده گنجانده شده است.

گفتنی است، فصلنامه آفرینش از بهار ۱۴۰۰ با صاحب امتیازی حوزه هنری و مدیر مسئولی محمدمهدی دادمان آغاز به کار کرده است و سردبیری آن را عباس محمدی بر عهده دارد. همچنین دبیر بخش شعر و داستان نیز به ترتیب علی داوودی و ساسان ناطق هستند.

ارسال نظر