چندین سطح از وجه نمایی در مجسمه شاه و ملکه

چندین سطح از وجه نمایی در مجسمه شاه و ملکه
اجسام سه بُعدی نیز مانند تصاویر می توانند دارای چندین سطح از وجه نمایی باشند
سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر :  ۱۵۰۲۹۳

شاه و ملکه/ اثرِ هنری مور/ 1952/ برنز

 

اجسام سه بُعدی نیز مانند تصاویر می توانند دارای چندین سطح از وجه نمایی باشند؛ برای مثال سرهای شخصیت "هنری مور" در اثری از او به نام پادشاه و ملکه، نمادهایی انتزاعی هستند؛ در حالی که دست های آن ها به شکلی طبیعی طراحی شده است. این نوع طراحی بیانگر ماهیت متناقض قدرت است. سرهای این دو شخصیت که جایگاه فکر و تعقلشان است، بر اثر مواجهه با دغدغه های روزمره فرسوده شده اند و این در حالی است که دستان آن ها که در واقعیت تماس فیزیکی بیشتری با محیط دارند، حالت طبیعی خود را حفظ کرده اند.

 

هنری مور در کارگاهش

 

 

 

"هنری اسپنسر مور"Henry Spencer Moore  از هنرمندان و مجسمه سازان انگلیسی بود. وی در خانواده‌ای تهی دست و معدن‌کار در شهر کسلفورد منطقه یورکشایر به دنیا آمد. مور شهرت خود را مدیون تندیس‌های تراش‌خورده مرمر و برنز ریخته‌گری‌شده‌است که معمولاً در اندازه‌های بزرگ و موضوعات انتزاعی ساخته شده‌اند.

مور در ایجاد روند نوگرایی در هنر بریتانیا فرد مؤثری بوده‌است.شهرت دیگر او در زمینه نگارگری است. نقاشی‌های وی از مردمی که در خلال جنگ جهانی دوم در پناهگاه‌های زیرزمینی می‌زیستند، از اهمیت خاصی برخوردار هستند. وی همچنین یکی از اعضا گروه «واحد یک» بود؛ که در سال ۱۹۳۳ در انگلیس تشکیل شد.

 

ارسال نظر