طنز اجباری به ایستگاه پایانی رسید

طنز اجباری به ایستگاه پایانی رسید
برگزیدگان جشنواره طنز از سربازی بگو معرفی شدند
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر :  ۱۵۰۲۸۰

موضوع سربازی در سطح ملی ظرفیت‌های زیادی برای نوشتن دارد. خاطراتی شیرین و تلخ که گاهی تجربه مشترک سربازان وظیفه زیادی است. بازگو کردن این خاطرات با زبان طنز آن‌ها را شنیدنی و خواندنی‌تر می‌کند. زبان طنز و دنیای شوخ طبعی شیرینی خاطرات را دوچندان کرده و جنبه‌های انکار ناپذیر مشکلات سربازی را با بیانی متفاوت گوشزد می‌کند. قالب‌های در نظر گرفته شده برای این جشنواره یعنی شعر و داستان منجر به طیف گسترده‌تری در خلق اثر شده است.

در مجموع کیفیت آثار رسیده خوب و تعداد آثاری که صاحب حد نصاب لازم هستند؛ قابل توجه است و این موضوع و استقبال خوب مخاطبان از این جشنواره گویای این مطلب است که این امکان وجود دارد تا به زودی شاهد دومین جشنواره طنز اجباری باشیم و باز هم از سربازی بگوییم.

 

دبیرخانه جشنواره طنز «از سربازی بگو» برگزیدگان اولین جشنواره طنز اجباری در جهان را به انتخاب هیات داوران به شرح ذیل اعلام کرد:

 

بخش داستان

 

- نفر اول برای اثر "سربازجان" به قلم امین تویسرکانی از تهران

- نفر دوم برای اثر"سرباز رایان" به قلم مهدی زارع از سمنان

- نفر سوم برای اثر "زد تو گوش فرمانده" به قلم امیرحسین علینقیان از تهران

- برگزیده بخش داستان: برای اثر "روز اول آموزشی" به قلم علی رمضانی از تهران

 

بخش شعر

 

- نفر اول برای اثر "اکثر خاطرات آقایان" به قلم‌ مهدی مردانی از قزوین

- نفر دوم برای اثر "این به آن" به قلم رضا احسان پور از تهران

- نفر سوم برای اثر "حین خدمت چار همسر داشتن" به قلم مسعود توکلی از تهران

- برگزیده بخش شعر برای اثر "پر سر و صداست سربازی" به قلم خانم صامره حبیبی از ایلام

 

داوران بخش داستان را آقایان داوود امیریان، مهدی فرج اللهی و رضا ساکی و داوران بخش شعر را آقایان سید عبدالجواد موسوی، سعید بیابانکی و ناصر فیض بر عهده داشتند.

گفتنی است هدایای نقدی نفرات اول تا سوم هر بخش مبلغ سه تا یک میلیون تومان بود. همچنین به یک نفر برگزیده در هر بخش مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هدیه نقدی تقدیم شد.

 

جشنواره طنز «از سربازی بگو» در دو بخش شعر و داستان کوتاه به همت حوزه هنری استان قزوین برگزار شد. اختتامیه این جشنواره برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد و فیلم آن در سه بخش در صفحه اینستاگرام حوزه هنری استان قزوین منتشر شده است. برای تماشای این برنامه به پیوند‌های زیر مراجعه کنید:

 

بخش نخست

بخش دوم

بخش سوم

 

 

ارسال نظر