با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری حوزه هنری و ستاد کانون‌های مساجد خراسان شمالی رونق می‌گیرد؛

فعالیت‌های فرهنگی و هنری با همراهی بچه‌های مسجد

فعالیت‌های فرهنگی و هنری با همراهی بچه‌های مسجد
تفاهم‌نامه همکاری ستاد کانون‌های مساجد خراسان شمالی با حوزه هنری استان به زودی منعقد می‌شود تا فعالیت‌های فرهنگی و هنری با همراهی بچه‌های مسجد رونق بگیرد.
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر :  ۱۴۹۸۱۸

 به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی«اکرم صدیقی‌کلاته»  رئیس حوزه هنری استان در جلسه بررسی تفاهم‌نامه کشوری فعالیت‌های فرهنگی هنری مشترک بین ستاد فهمای کشور و حوزه هنری و نحوه بومی‌سازی آن در خراسان شمالی با ارزشمند خواندن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد و ضمن حمایت از فعالیت مشترک با کانون‌ها خواستار همکاری و تهیه تفاهم‌نامه استانی با احصاء اولویت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی هنری کانون‌ها در نقاط مختلف استان شد.

وی در خصوص آموزش رشته‌های مختلف هنری از جمله سرود و فیلم‌سازی و آموزش تاریخ شفاهی و استعدادیابی در حوزه قلم و داستان‌نویسی بچه‌های مسجد نیز اعلام آمادگی کرد.

«هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی نیز در این جلسه از فعالیت 389 کانون در استان خبر داد و گفت: فعالیت‌های کانون‌ها در حوزه‌های مختلف کتابخوانی و تشکیل گروه‌های سرود و تئاتر، طرح تلاوت نور و ترویج فرهنگ انس با قرآن، تولید فیلم و نماهنگ و ...تعریف می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری چه در حوزه هنری و چه در کانون‌های مساجد، اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه ویژه فعالیت‌های مشترک در خراسان شمالی می‌تواند سبب تربیت نیروهای مستعد و هنرمندان انقلابی شود.

وی هم‌چنین به طراحی سامانه بچه‌های مسجد در قالب 3 شبستان و 12 رواق زیر مجموعه با تعریف 48 برنامه اشاره و خاطرنشان کرد: بر این اساس برای توسعه فعالیت‌ها و اقدامات کانون‌ها این سامانه طراحی شده است و با ثبت فعالیت‌ها در پایان هر سال پس از ارزیابی کانون‌های برتر انتخاب و تقدیر می‌شوند.

لازم به ذکر است، پیش از این و در بهمن ماه 99 تفاهم‌نامه همکاری با مدت اجرای 3 ساله بین حوزه هنری به ریاست «محمد مهدی دادمان» و ستاد فهمای کشور به ریاست حجت‌الاسلام دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» به منظور تجمیع ظرفیت‌ها و هم‌افزایی دو نهاد در راستای ارتقاء فرهنگ و هنر و تربیت نیروهای مستعد و انقلابی منعقد شده است.

ارسال نظر