در شهرستان طبس برگزار می‌شود؛

دومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند کویر و زندگی

دومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند کویر و زندگی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۸۳۷ اثر از هنرمندان عکاس و فیلم‌ساز به دومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» ارسال شده است.
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر :  ۱۴۹۷۳۵

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی، ناصر نبی‌زاده افزود: مهلت ارسال اثر در فراخوان جشنواره تا ۲۰ خرداد امسال اعلام شده بود که به دلیل شرایط اجتماعی ناشی از کرونا و به تبع دشواری‌های این وضعیت، مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ماه تمدید شد.

وی بیان کرد: با پایان مهلت ارسال آثار و جمع‌بندی آنها، یک هزار و ۷۸۰ عکس از ۲۴۶ عکاس و ۵۷ فیلم مستند از ۵۰ فیلم‌ساز دریافت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» با مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی و به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: محورهای جشنواره شامل چشم‌اندازهای زیبای طبیعت کویر، انسان، زندگی و کویر، آداب و رسوم، جشن و مراسم آیینی در نواحی کویری، محیط زیست و حیات وحش، تعامل انسان و طبیعت کویر طی قرن‌ها و هر اثری است که بیانگر فرهنگ، روح زندگی و زیبایی و شکوه کویر باشد.

نبی‌زاده از برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی کویر و زندگی در هفته اول مرداد امسال خبر داد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره ملی «کویر و زندگی» به نشانی TabasArt.ir مراجعه کنند.

بیابان لوت که به عنوان اولین اثر طبیعی ایران در سال ۱۳۹۵ ثبت جهانی شد، بین سه استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان مشترک است و مناظر زیبا و دیدنی از کویر دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر