به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از ایسنا، در نمایشگاه دیجیتالی «ونگوگ» که قرار است در بیست و هفتم جولای در «موزه هنر ایندیاناپلیس» برگزار شود به کارگیری بُعد جدیدی در این نمایشگاه تجربهای جدید را برای بازدیدکنندگان رقم خواهد زد. این نمایشگاه ویژگیای خواهد داشت که به واسطه آن حس بویایی بازدیدکنندگان نیز برای درک هنر به کارگرفته خواهد شد.
با این وجود، این نمایشگاه چیزی بیشتر از یک نمایشگاه هنری بصری خواهد بود چرا که اینبار رایحهای که توسط کمپانی «ScentAir» طراحی شده نیز از عناصر اصلی نمایشگاه خواهد بود.
این نمایشگاه یکی از نمونههایی است که نشان میدهد چطور صنعت عطر به بخشی از تجربیات فرهنگی تبدیل شده است. صنعت عطر به نحوی در کنار هنر مورد استفاده قرار گرفته است که اغلب ما تاکنون متوجه وجود آن نشده بودیم.
آثار «ونگوگ» با موضوع گل و طبیعت در این نمایشگاه به نمایش گذاشته میشوند و عطری که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است به عنوان عطری آرامبخش و گرم با اسانس چوبی و تند توصیف شده است. این عطر به خوبی با رنگهای سرزندهای که در آثار این هنرمند به کار رفتهاند هماهنگی دارد.
استفاده از حس بویایی در هنر در حال رواج پیدا کردن است و این مسئله که حس بویایی میتواند یک عنصر هنری باشد را مورد توجه قرار داده است.
این نمایشگاه دیجیتالی «ونگوگ» که در ۵۰ شهر سراسر جهان برگزار شده است، تنها یکی از پروژههایی است که «ScentAir» در آن همکاری داشته است.
«اسکات ویلیامز» که از مدیران این کمپانی است درمورد اهمیت استفاده از عطر در نمایشگاههای هنری همچون نمایشگاه دیجیتالی «ونگوگ» بیان کرد : «زمانی که بازدیدکننده در این نمایشگاه که در آن تصاویر دیجیتالی متحرک به نمایش گذشته شدهاند قدم میزند و همزمان موسیقی کلاسیک میشنود عطر میتواند یکی از عناصر غافلگیرکننده نمایشگاه باشد. وقتی شخصی برای نخستینبار یک عطر را استشمام میکند، این عطر تا ابد تداعیکننده نخستین مکان یا موقعیتی خواهد بود که آنرا استشمام کرده است. وقتی دوباره این عطر را استشمام کنیم نخستین خاطراتی که این عطر یادآورد آن است بار دیگر زنده خواهند شد. رایحه مختلطی که برای این نمایشگاه «ونگوگ» انتخاب شده است رایحهای خاص خواهد بود که برای بازدیدکنندگان همواره تداعیگر آثار هنری «ونگوگ» خواهد بود.»