امام جمعه شیروان در دیدار با رئیس حوزه هنری خراسان شمالی خواستار شد:

توجه به ظرفیت‌های هنری شهرستان شیروان

توجه به ظرفیت‌های هنری شهرستان شیروان
امام جمعه شیروان در دیدار با رئیس حوزه هنری استان خواستار توجه به ظرفیت‌های هنری شهرستان شیروان شد.
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر :  ۱۴۹۵۸۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، امام جمعه شهرستان شیروان در دیدار با رئیس حوزه هنری استان و گروه سرود نوجوانان سیدالشهداء با اشاره به تاکیدات مقام ‌معظم رهبری در خصوص هنر و این که هر کاری در قالب هنر انجام شود، ماندگار است، تصریح کرد: باید توجه بیشتری به فعالیت‌های هنری داشته باشیم و یکی از این عرصه‌ها، سرود است.

حجت الاسلام «تکمیلی» به ویژگی‌های این گروه سرود که بهره‌گیری از مضامین انقلابی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است، اشاره و اظهار کرد: انتظار می‌رود جوانان به رویکردها و سبک‌های جدید و اجراهای متفاوت توجه داشته باشند تا بتوان در‌ سطح کشور اثرگذار بود.

وی ادامه داد: فعالان این عرصه جدای از پرداختن به ظرافت‌های هنری، باید اخلاص را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند و به سمت ملی شدن حرکت کنند.

وی از حوزه هنری خواست تا با حمایت و حتی تهیه مستندهایی زمینه را برای عرضه آثار فراتر از شهرستان‌ها فراهم و گروه‌های متعدد هنری را فعال کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان به استعدادهای خوبی که در عرصه‌های مختلف هنری در شیروان وجود دارد، پرداخت و لازمه دیده شدن این استعدادها را حمایت دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش از این که هنرمند به دنبال مادیات نیست و با دغدعه فعالیت می‌کند، تصریح کرد: هنرمند انتظار دارد تا هنرش دیده شود و از این روی باید با رویکرد متفاوت و تحولی زمینه را برای احصا و دیده شدن هنرمندان فراهم کرد.

حجت الاسلام «تکمیلی»‌ با بیان این که استعدادهای مختلف هنری در شهرستان‌ها وجود دارد اما بیشتر اعتبارات در مراکز است، گفت: اگر به شهرستان‌ها توجه شود به طور قطع استعدادهای درخشانی در شهرستان‌ها خواهد درخشید.

وی هم چنین با پیش رو قرار داشتن عید بزرگ‌امامت و ولایت؛ غدیر خواستار آماده‌سازی سرود با رویکرد غدیر شد.

رئیس حوزه هنری استان نیزضمن معرفی واحدهای فرهنگی و هنری حوزه هنری استان و با اشاره به این که برای توانمندسازی شهرستان‌ها برنامه داریم و در حوزه تاریخ شفاهی نیز ورود پیدا کردیم‌، تصریح کرد: به برگزاری دوره تاریخی شفاهی در شیروان با رویکرد مصاحبه در سال گذشته اشاره کرد و از این که در نظر داریم این کارگاه را در قالب کارگاه تاریخ شفاهی انقلاب برگزار کنیم و این روند را تداوم ببخشیم، سخن گفت.

«اکرم صدیقی» خاطرنشان کرد: در زمان انتخابات دست به تولید زدیم و با بهره‌گیری از گروه‌های سرود آثاری متناسب با موضوع انتخابات تولید کردیم که در این میان از ظرفیت شیروان نیز بهره گرفتیم.

«حسین حصاری» مسئول واحد موسیقی نیز در این دیدار با بیان این که از ظرفیت‌های موجود می‌توان در تولید و اجرا بهره گرفت و معرفی و تکریم زمینه ترغیب و تشویق آن‌ها را فراهم خواهد کرد، گفت: حوزه هنری به لحاظ فنی از گروه‌های سرود حمایت می‌کند، اما لازم است تا این گروه‌ها در شهرستان‌ها نیز مورد توجه قرار بگیرند.

بر اساس این گزارش، در این سفر یک روزه علاوه بر تجلیل از گروه سرود نوجوانان سیدالشهداء، رئیس حوزه هنری استان با «حسین ولی نژاد» بخشی؛  نوازنده چیره دست موسیقی مقامی استان نیز دیدار و گفت و گو کرد.

ارسال نظر