گفتگو باهنرمند ساسان نوذری در خصوص ابعاد هنر انقلاب

گفتگو باهنرمند ساسان نوذری در خصوص ابعاد هنر انقلاب
هنر متعهد بر پایه ایمان به خدا شکل می‌گیرد
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
کد خبر :  ۱۴۹۵۳۹

ساسان نوذری در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر در رابطه با ابعاد هنر انقلاب اظهار کرد:

مهم‌ترین شاخصه هنر متعهد، نباید هنر یک‌بارمصرف باشد.

وی افزود: هنر متعهد خود را متعهد به اندیشه می‌داند.

نوذری ادامه داد: هرکسی با تمرین و تلاش در زمینه هنری؛ می‌تواند نوازنده، فیلم‌ساز، شاعر شود ولی هنرمند متعهد نمی‌تواند لقب بگیرد.

این خواننده یادآور شد: هنرمند متعهد، یعنی درد جامعه داشتن، احساس مسئولیت داشتن در برابر چیزی که تولید می‌کند که مستقیماً بر روی افکار و فرهنگ یک جامعه تأثیرگذار است.

وی بیان کرد: هنر متعهد بر پایه ایمان به خدا شکل می‌گیرد.

ساسان نوذری در رابطه با بازخورد اثر در جامعه خاطرنشان کرد: هنرمند باید به این موضوع بی اندیشد که تولید اثر در جامعه چه تأثیری می‌تواند داشته باشد، هنرمند وقتی می‌خواهد تولید اثر کند باید به این سؤال‌ها پاسخ دهد، آیا درزمانی که جامعه نیاز به  آرامش داشته ، توانسته نقشش را به‌خوبی ایفا کند؟ آیا شادی در جامعه آفریده است؟ در مواقع احساس آیا توانسته روشنگری کند؟.

ایشان به نقش دستگاه‌های فرهنگی پرداخت و یادآور شد: الحمدالله هنر متعهد، با برگزاری فعالیت‌هایی که حوزه هنری و دیگر نهادهای مسئول فرهنگی انجام می‌دهند رشد بیشتری ازلحاظ کمی و کیفی داشته است.

نوذری ادامه داد: با همه تلاش‌ها، هنوز ظرفیت واقعی هنر متعهد را ندیدیم که امیدوارم به‌زودی این اتفاق شاهد باشیم.

ساسان نوذری آثار «از قلم تا علم»، «حماسه نادر»، «دو قرن مقاومت» و «جاشوی بی‌پروا» را در قالب حماسی اجرا کرده است. وی نامزد چهره سال هنر انقلاب در سال 97 معرفی شد.

 

ارسال نظر