گفتگو باهنرمند تقیه زنگنه در خصوص ابعاد هنر انقلاب

گفتگو باهنرمند تقیه زنگنه در خصوص ابعاد هنر انقلاب
هنر انقلاب باید مدافع در برابر ظلم و ستمگری باشد
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
کد خبر :  ۱۴۹۵۳۸

 

تقیه زنگنه در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر در رابطه با ابعاد هنر انقلاب اظهار داشت: مهم‌ترین شاخصه هنر انقلاب، تعهد به ارزش‌های انقلاب و مردم‌دار بودن هنر است.

وی افزود: یعنی هنر در خدمت مردم و مسائل روز جامعه است.

این شاعر آیینی بیان داشت: این موضوع اگرچه در ابتدای انقلاب ، در هنر چندان نتوانسته بود جا بیفتد ولی پس از گذشت یک دهه توانست راه مردم‌داری و تعهد به آرمان‌های انقلاب را با حرکت جدی و سریع پیش رود.

تقیه زنگنه در رابطه با رسالت هنر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به تصویر کشیدن و دفاع از ارزش‌هایی که بر پایه آن بنانهاده شده است.

وی یادآور شد: لذا هنر انقلاب باید مدافع در برابر ظلم و ستمگری باشد.

زنگنه ادامه داد: از یک سویی این هنر باید پخته و یکسو قدم بردارد تا جامعه را به بیداری کامل و به همان مسئله انتظار که کل جامعه اسلامی در آن ریشه‌دارند برساند.

ایشان در رابطه باهنر متعهد خاطرنشان کرد: هنری است که باید مطالبه گر باشد.

وی افزود: هنر باید در راستای اهداف قدم بردارد و بتواند حقایق و آنچه می‌گذرد را هم ازنظر زبانی هم ازنظر بیانی، موشکافانه به مخاطب نشان دهد.

تقیه زنگنه یادآور شد: به بیان ساده‌تر یعنی به ارزش‌های انسانی متعهد باشد، پس هنر متعهد انتزاعی نیست بلکه در بطن زندگی جامعه نفوذ پیدا می‌کند و با دقت به معرض دید و تأثیر خود را یکجا می‌گذارد

تقیه زنگنه  تحصیل کرده عالی زبان و ادبیات فارسی است که علاوه بر شعر در همایش ها و مجلات تخصصی ادبیات ، مقاله های متعددی ارائه داده است.  وی کتاب « تب پرنده شدن » در کارنامه شعری خود دارد.

 

ارسال نظر