برگزاری دوره توانمندسازی گروه‌های سرود قلعه گنج و زهکل

برگزاری دوره توانمندسازی گروه‌های سرود قلعه گنج و زهکل
دوره توانمندسازی گروه‌های سرود قلعه گنج و زهکلوت به همت حوزه هنری کرمان و با مشارکت بنیاد علوی برگزار شد.
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
کد خبر :  ۱۴۹۵۳۰

 به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان، دوره توانمندسازی گروه‌های سرود قلعه گنج و زهکلوت با حضور مجتبی یداللهی، مدرس این دوره آموزشی در سالن اجتماعات بنیاد علوی قلعه گنج برگزار شد.


حوزه هنری استان کرمان با همکاری بنیاد علوی و با در نظر داشتن ظرفیت، بوم و فرهنگ اصیل منطقه قلعه گنج و زهکلوت و با انجام نیاز سنجی میدانی مجموعه‌ای از برنامه ها را برای آموزش و توانمندسازی هنرمندان و گروه های هنری این منطقه تدراک دیده است که از این میان پروژه توانمند سازی گروه‌های سرود با حضور مدرس آن در شهر قلعه گنج و با برگزاری دوره‌ای یک روزه کلید خورده است.

مجتبی یداللهی مدرس دوره توانمندسازی گروه‌های سرود با اشاره به رشد اقتصادی سال‌های اخیر در قلعه گنج و زهکلوت اظهار داشت: اقتصاد و فرهنگ دو روی یک سکه محسوب می شوند و باید همزمان با کار اقتصادی ، شاهد انجام فعالیت‌های فرهنگی و رشد آن نیز در این منطقه باشیم.

یداللهی افزود: قلعه گنج و زهکلوت معدن استعدادهایی است که برای شکوفا شدن فقط نیاز به توجه و حمایت دارند. این توجه و حمایت گاه برگزاری دوره آموزشی یک روزه است و گاه شنیدن درد و دل های هنرمندی که به دور از هیاهوها و زرق و برق شهرهای پرجمعیت و جامعه هنری مدرنیزه شده با حفظ اصالت فرهنگ خود به خلق هنر و آثار هنری می‌پردازد.

مدرس دوره توانمندسازی گروه‌های سرود با بیان بیان داشت: سرزمینهای حوزه تالاب جازموریان، سرزمین آوا ها و نواهای سحرآمیز و محسور کننده است و این ویژگی به نسل جوان مردمان این منطقه نیز به ارث رسیده است و با آموزش صحیح و اصولی شاهد گروه‌های سرود و خواننده‌هایی خواهیم بود که در عرصه ملی حرف‌های فراوانی برای گفتن خواهند داشت.

براساس این گزارش در اولین دوره توانمندسازی گروه های سرود به مباحثی همچون؛ بایدها و نبایدها در اداره گروه سرود، جایگاه مسائل تربیتی در گروه سرود، استعدادیابی و ارتباط گرفتن با خانواده‌ها، اصول صدا سازی و تربیت گوش و صدا پرداخته شد.

ارسال نظر