در دستور کار جلسه دوم پاتوق عکس قرار گرفت:

ترکیب‌بندی خوب در عکاسی

ترکیب‌بندی خوب در عکاسی
دومین جلسه پاتوق عکس حوزه هنری خراسان شمالی در سال 1400 برگزار شد
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر :  ۱۴۹۴۵۶

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، «امید شکری»؛ مدرس پاتوق عکس حوزه هنری استان در این جلسه گفت: یک عکس خوب تلفیقی از تکنیک و ترکیب‌بندی مناسب است و ترکیب‌بندی‌ها قوانین خاصی که رعایت آن‌ها منتهی به یک عکس خوب شود، ندارند.

«شکری» افزود: ترکیب‌بندی در عکس نیازمند احساس و خلاقیت است زیرا اگر عکس فاقد این دو مقوله باشد در نهایت یک رضایتمندی سطحی از عکس به وجود خواهد آمد که معنا و مفهومی نخواهد داشت.

مدرس پاتوق عکس حوزه هنری خراسان شمالی به مقایسه نقاشی و عکاسی پرداخت و گفت: نقاش با تفکر و مهارت، عناصری که در ذهن خود دارد را چیده و می‌پروراند که در نهایت منتج به تولید اثر می‌شود اما عکاس دنیای واقعی اطراف خود را بررسی کرده و در واقع عناصر محیط پیرامونی را در قاب ‌بندی خود سازمان‌دهی  و با انتخاب آن عناصر عکس را ثبت ‌می‌کند.

 

 

وی با اشاره به چیستی پرسپکتیو در عکاسی، اظهار داشت: برای استفاده از گونه‌های مختلف پرسپکتیو از جمله پرسپکتیو خطی عکاس باید همیشه تلاش کند عکس را از حالت دو بعدی به سه بعدی تبدیل کند.

«شکری» ادامه داد: وجود پرسپکتیو عمق را برای بینننده تداعی می‌کند و احساس دید سه بعدی را برای او به وجود می‌آورد و لنز واید در این زمینه تاثیرگذار است.

بر اساس این گزارش، در پایان این پاتوق آثار عکاسان که در جلسه گذشته و به صورت میدانی در پارک شهر  بجنورد  گرفته  شده بود مشاهده و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

ارسال نظر