فعالان ادبیات کودک در «تجربه گفت» به گفت و گو نشستند

فعالان ادبیات کودک در «تجربه گفت» به گفت و گو نشستند
فعالان ادبیات کودک در قالب دور همی و نشست ادبی «تجربه گفت» که با حضور «مریم عفتی» دکترای ادبیات کودک و نوجوان و مدرس دانشگاه فرهنگیان و از فعالان ادبیات کودک و نوجوان استان و به همت حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد دغدغه‌ها و راه‌کارهای موجودشان را برای رسیدن به کتاب خوب به اشتراک گذاشتند.
دوشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
کد خبر :  ۱۴۹۴۳۰

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، مسئول واحد آموزش و پژوهش این حوزه تجربه گفت را شامل سلسله برنامه‌هایی در قالب دورهمی فعالان گروه‌های هنری بیان کرد که در آن تجربه‌های کاری خود را به اشتراک می‌گذارند و در خصوص مشکلات و موانع موجود به گفت و گو می‌نشینند.

«الهام صباحی» به برنامه‌ریزی و نیازسنجی در قالب تجربه گفت اشاره کرد و افزود: در واقع تجربه گفت به نوعی صحبت بی‌واسطه، درد دل گونه و تجربه‌گونه است که با حضور پیشکسوتان و جوان‌ترها برگزار شده است.

وی به روند برگزاری این محفل و رویداد فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: تجربه گفت را برای گروه‌های مختلف از جمله تئاتر و موسیقی به صورت ماهانه برگزار خواهیم کرد و دوره بعدی به فعالان ادبیات پایداری اختصاص خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: هدف ما بیشتر آشنایی و ارتباط فعالان با تازه کارها و به نوعی نیازسنجی در حوزه‌ های مختلف ادبی و هنری است.

دکتر«مریم عفتی» از فعالان حوزه ادبیات کودک نیز در این نشست به ارائه تجربیات خود از  سفر به روستاهای محروم در مناطق مختلف کشور به منظور آشنایی بهتر و بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب، برای فعالان ادبیات کودک سخن گفت و افزود: برخی کتاب‌ها پاسخگو برای روستاها نیست و باید نیاز سنجی برای هر منطقه صورت بگیرد و به نوعی خرید این کتاب‌ها  بدون نیاز سنجی و شناخت مخاطب، نوعی هدر رفت هزینه است.

این فعال ادبی توجه به گروه سنی،  شناخت نویسندگان و مولفان، شناخت بستر اجتماعی، ناشران خوب حوزه کودک و نوجوان را در زمره مواری برشمرد که می‌تواند به ما در خصوص شناخت کتاب کودک کمک کند.

وی تاکید کرد: در واقع باید کودک را بشناسیم و بر اساس این که در چه محیط و بستر اجتماعی بزرگ شده است نسبت به  تهیه کتاب اقدام کنیم.

بر اساس این گزارش، فعالان ادبی در  این نشست تجربه هایشان را به اشتراک گذاشتند و از دغدغه‌هایشان در خصوص کتاب  و کتابخوانی کودک و چگونگی گذراندن تابستان داغ برای بهره‌مندی بهتر کودکان و نوجوانان از طریق  شناخت کتاب‌های خوب گفتند.

ارسال نظر