در سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد:

پردیس فرهنگی، سینمای «مهر هماگ»

پردیس فرهنگی، سینمای «مهر هماگ»
در حاشیه بازدید از پردیس سینمایی «مهر هماگ« که با حضور « عبدالحمید قره‌داغی» معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور، هئیت همراه و شرکت سینمایی بهمن سبز صورت گرفت، سال 1400، موعد بهره‌برداری از این پروژه فرهنگی اعلام شد تا مردم بجنورد صاحب سینما شوند.
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر :  ۱۴۳۸۲۰

معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور در حاشیه بازدید از پردیس سینمایی «مهر هماگ» در دل مجموعه بزرگ مجتمع تجاری، تفریحی، اقامتی و پزشکی هماگ قرار دارد، با بیان این که حوزه هنری یکی از رسالت‌هایش در کنار فعالیت‌های فرهنگی و هنری ورود به حوزه سینماست، گفت: بر همین اساس توسعه فضاهای سینمایی در سال های اخیر رونق جدی گرفته است.

 «عبدالحمید قره‌داغی»، ادامه داد: در کنار بهبود فضاهای سینمایی که در اختیار حوزه هنری است، توجه به توسعه سینما در شهرهایی که از این زیرساخت بی بهره بودند، نیز در دستور کار قرار گرفت و مهندس «شهروآ» طی 2 سال گذشته مقدمات این مهم را در بجنورد فراهم کرد.

وی با بیان این که امروز فضای این مجتمع آماده تجهیز  برای سالن‌های سینماست، تصریح کرد: اما رویکرد جدید حوزه هنری صرفا سالن سینما برای اکران فیلم نیست بلکه مجتمع فرهنگی و سینمایی است و در بجنورد نیز با توجه به کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری، 7 سالن با کاربری‌های مختلف با پایه سینما طراحی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سالن اصلی به شکل آمفی تئاتر است و علاوه بر اکران فیلم امکان برگزاری کنسرت‌های موسیقی و اجرای نمایش‌های صحنه‌ای را به خوبی خواهد داشت.

 «قره داغی» تصریح کرد: در کنار آن، مجموعه عرضه محصولات فرهنگی ایجاد خواهد شد و سالن‌های سینما، سالن‌های اختصاصی برای کودک، سالن 3 بعدی در مجموعه فرهنگی مهر هماگ شکل می گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور با اشاره به این که پردیس سینمایی «مهر» در مجتمع هماگ به نوعی برند حوزه هنری است، خاطرنشان کرد: پردیس فرهنگی، سینمای «مهر هماگ» بر مردم این شهر مبارک باشد و امیدوارم در آینده نزدیک این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

مدیرعامل و سرمایه‌گذار پروژه مجتمع تجاری، تفریحی، اقامتی و پزشکی هماگ ضمن تقدیر از حضور شرکت‌کنندگان و اهالی رسانه و مدیران مجموعه حوزه هنری کشور و استان برای شروع عملیات اجرایی پردیس سینمایی، از این که معمولا سرمایه‌گذار نگاه اقتصادی در سرمایه‌گذاری دارد و به دنبال منفعت بیشتر در این زمینه است، سخن گفت و تصریح کرد: اما من  از زمانی که وارد این شهر شدم و با تحقیقات میدانی که انجام  گرفت،  احساس کردم پرداختن به مقوله‌های فرهنگی، ورزشی و بهداشتی نیاز شهر است و از این روی تلاش کردم تا جدای از منفعت اقتصادی، در بخش‌های فرهنگی به واسطه آسایش و رفاهی که برای مردم به ارمغان می‌آورد، ورود پیدا کنم.

مهندس «شمس‌الدین شهروا» ادامه داد: بر همین اساس پردیس سینمایی، سالن‌های ورزشی، کافی شاپ‌ها، کافه کتاب و... را که مجموعه‌ای 11 هزار متر مربعی در برمی‌گیرد، ایجاد کردیم.

وی از این که در زمان شروع ساخت پردیس سینمایی پیش‌بینی مذاکره و توافق با حوزه هنری را نمی‌کردیم و به دنبال این بودیم که خودمان کاری انجام دهیم، سخن گفت و اضافه کرد: از آنجایی که این مقوله، کاری تخصصی است، به طور قطع کسانی تخصصی کار می‌کنند، می‌توانند بهتر آن را اداره کنند تا در نهایت مردم نیز بهره‌برداری بهتری داشته باشند.

 مدیر عامل پروژه بزرگ مجتمع هماگ خاطرنشان کرد: به همین دلیل با حوزه هنری کشور از طریق حوزه هنری خراسان شمالی وارد مذاکره شدیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پردیس سینمایی با ۷ سالن را به حوزه هنری واگذار کنیم.

«شهروا» ادامه داد: با آغاز عملیات تکمیلی پردیس سینمایی برای بهره‌برداری از این پروژه، امیدواریم در چند ماه آینده همزمان با پیشرفت فیزیکی در پردیس سینمایی، بخش‌های دیگر این مجموعه را پیش ببریم تا این مجتمع همزمان با بخش‌های دیگر افتتاح شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی مجتمع مردم بتوانند از لحاظ فرهنگی و تفریحی اوقات فراغت خود را  به بهترین نحو بگذرانند. 

«محمد ملک ثابت»، مدیرکل حقوقی حوزه هنری کشور نیز ضمن ابراز خرسندی از نگاه سرمایه‌گذار در بعد فرهنگی، به شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما و ورود مجموعه بهمن سبز اشاره کرد و گفت: با وجود تعطیلی، فضایی برای تعمیر و به‌روزرسانی سالن ‌ها میسر شد تا سالن‌هایی که در شأن مردم و هنرمندان نبودند به سطحی مطلوب برسانیم.

«اکرم صدیقی کلاته»، رئیس حوزه هنری خراسان شمالی هم نگاه ویژه حوزه هنری کشور در ساخت سینما را ستود و این حضور و گام‌هایی که در راستای راه‌اندازی پردیس سینمایی برداشته شده را اتفاق مبارکی برای شهر  بیان کرد.

 

ارسال نظر