همایش منطقه ای شعر" خاک سرخ" در الیگودرز

همایش منطقه ای شعر
رئیس حوزه هنری لرستان گفت:خداوند کربلا را مدرسه عشق برای همه ی آزادگان قرار داده و خرمشهر کربلای دیگر است.
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
کد خبر :  ۱۳۹۴۷۳

محمد کرم الهی عصر سه شنبه چهارم خرداد ماه در
در آیین همایش منطقه ای شعر" خاک سرخ" در الیگودرز با گرامیداشت شهدای و ایثارگران جنگ تحمیلی گفت:
کربلا مکتب عشق و دلدادگی برای همه ی آزادگان است که در کارگاه بی بدیل دلدادگی جهان حسین اش را و سرور همه جوانان بهشت اش را به میان معرکه آورد تا در کار و زاری نا برابر و نا متوازن میان خیر و شر صحنه ای از یک معاشقه ی تاریخی میان جان و جانان خلق شود ؛ یعنی حسینی همه تن جان دهد تا به وصال جانان برسد.
وی خاطر نشان کرد: این قاعده ی زیبا آفرینی برای خالقان زیبایی در همه ی اعصار تاریخ است و در واقع کلیدی ست برای گشودن تمام انسداد های تاریخ آینده آن هنگام که راه گم شود یا تشخیص حق از باطل بسیار سخت آیدو هر کسی را به خطا و انحراف اندازد.
رئیس حوزه هنری لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: اینجا کربلا و شناخت و معرفت نسبت به قیام خونرنگ عاشورا رمز عبور آزادگان و دلدادگان جهان است که امام برای شناخت این حقش فراخوان عمومی صادر میکند (( آیا کسی هست مرا یاری کند ؟ )) . یاران حقیقی حسین آنانی خواهند بود که حق او را به درستی و سلامت بشناسند .
کرم اللهی اضافه کرد: که اگر نشناسد تنها دستی تکان داده وسینه ای سرخ کرده و زبانی جنبانده است ، اما آنان که حق حسین بشناسند اگر حتی در کارزار حق علیه باطل جان نسپارد و در این مسیر به مرگ طبیعی بمیرد شهید است و مصداق حقیقی عند ربهم یرزقون است چرا که حق امام را شناخته است و خود را غلام و پیامرسان حقیقت جهان افروز حق منیر امام حسین (ع) دانسته و از درس حسین مشق کرده و پیوسته زیبایی آفریده است .
د
وی افزود: این آغاز آفرینش هنر است همانجایکه (( شهادت هنر مردان خدا)) میشود . و نتیجه اش این میشود که ((خرمشهر را خدا آزاد می کند)) .تا هنرمندان در مسیر ترجمان جمله ی شور آفرین پیامرسان عاشورا (( ما رایت الا جمیلا )) زیباترین زیبایی ها را در تلاقی اندیشه و زیبایی و خلاقیت فتح خرمشهر و خرمشهرهای پیش رو را هنرمندانه باز آفرینی کنند و پیوسته فتح الفتوح کنند .
کرم اللهی با تاکید به نقش موثر هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب در بازگو کردن وقایع دوران دوران دفاع مقدس به زبان هنر تصریح کرد: شما عزیزان اهالی والا گهر ادب و هنر این دیار در این بخش رسالت مهم و خطیری دارید از باب اینکه طلایه دار معرفت عشقید و باید آنگونه که باید حق عشق را بشناسید و هنرمندانه آنرا انتقال بدهید.
رئیس حوزه هنری لرستان افزود: در یک تعریف حداقلی از هنر و هنرمند می توانیم بگوییم که هنر یعنی شناخت و قدرت انتقال شناخت؛ و این شناخت و معرفتی منتهی به هنر میشود که معجونی از خلاقیت و زیبایی و اندیشه باشد.
وی در بخشی دیگر ی از سخنانش خاطر نشان کرد خرمشهر نه یک جغرافیا ؛ بلکه نقطه تاثیر برای بیان حقیقت ها و دریچه ای باز و فراخ بسوی شناخت ارزشهای دینی و انقلابی و میهنی ایران اسلامی ست.
ایشان خاطرنشان کرد: خرمشهر خود باوری است .خود سازی است ،حرکت از وضعیت موجود به سوی نقطه مطلوب است .اینجاست که اگر آقا سید علی روحی فدا می‌فرماید خرمشهر ها در پیش است از باب این است که خرمشهر منظر و رستنگاه خوبیها و پاکی ها. جانبازی و زیبا آفرینی ها ست.
وی اضافه کرد: ما اهالی هنر اگر میخواهیم در فتح الفتوح های آینده نقشی و اثری از خود به جای بگذاریم باید خود را و خدای خود را در پرتو جهاد در راه خدا بشناسیم و با توکل به خداوند و تبعیت از ولی امر و اندیشه ورزی در سیر تحولات پیش رو خرمشهر های آینده را فتح کنیم .

همایش منطقه ای شعر " خاک سرخ" با حضور امام جمعه الیگودرز؛ رئیس و معاون فرهنگی حوزه هنری لرستان و جمعی از مسوولان استانی و شاعران و نویسندگان عصر روز چهارم خرداد در سالن سیمرغ شهرستان الیگودرز برگزار شد.

همچنین در حاشیه برگزاری این همایش با ادای احترام به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس از خانواده شهید.......‌..... از شهدای عملیات حاج عمران
با حضور امام جمعه الیگودرز؛ رئیس و معاون حوزه هنری در منزل این شهید والامقام تجلیل شد.

برچسب ها: سوم خرداد

ارسال نظر