رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در دیدار با کارشناس مسئول مدارس خواهران حوزه‌های علمیه استان تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت خواهران طلبه در تولید آثار دینی

استفاده از ظرفیت خواهران طلبه در تولید آثار دینی
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی در دیدار کارشناس مسئول مدارس خواهران حوزه‌های علمیه خراسان شمالی و اساتید حوزه علمیه با رئیس حوزه هنری، اکرم صدیقی کلاته رئیس حوزه هنری بر بهره‌گیری از ظرفیت خواهران طلبه در تولید آثار دینی تاکید کرد.
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر :  ۱۳۹۱۵۹

وی در این دیدار ضمن قدردانی از حضور اساتید حوزه علمیه گفت: حضور خواهران طلبه که زمینه دینی دارند و محتوای خوب دینی را می‌توانند در قالب هنری کار کنند مایه امیدواری و دلگرمی است.

وی اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی یکی از موضوعاتی است که طلبه‌های دینی می‌توانند محتوای آن را در قالب تولیدات هنری مثل تصویرسازی یا موشن و ... ارائه دهند.

صدیقی افزود: تعامل حوزه هنری و حوزه علمیه برای تربیت هنرمند متحد دینی یک حرکت تحولی در دو حوزه ایجاد و منجر به تربیت هنرمند متعهد خواهد شد و زمینه ساز تولید آثار فاخری دینی  می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی ضمن اعلام آمادگی و همکاری در بهره‌گیری از ظرفیت آموزشی و پژوهشی گفت: تمامی تلاش خود را برای تربیت طلبه‌های هنرمند در زمینه‌ گرافیک، نویسندگی و ... انجام خواهیم داد.

زهرا واحدی؛ کارشناس مسئول مدارس خواهران حوزه‌های علمیه نیز در این دیدار گفت: مدارس حوزه علمیه خواهران در بخش‌های مختلف آمادگی خود را برای تربیت هنرمند متعهد اعلام می‌کند.

 وی اظهار امیدواری کرد: این همکاری  باعث رشد و ارتقای خواهران طلبه در زمینه‌های هنری می شود.

"واحدی" با اشاره به این که حوزه علمیه خواهران در ۶ مدرسه و در سطح ۲ و ۳، طلبه در حال آموزش دارد،ا فزود: ظرفیت خوبی در سطح مدارس استان با وجود طلبه‌های نخبه و فعال در زمینه هنری داریم و همچنین در سطح ۳، رشته‌‌های تبلیغ، تفسیر قرآن و فقه و اصول می‌تواند در پژوهش و تولید محتوا برای تولید آثار هنری ظرفیت خوبی باشد.

وی افزود: در حوزه‌های علمیه استعدادهای هنری خوبی داریم و  پیش از این به اجرای تئاتر و نمایشنامه های رادیویی پرداختیم.

مدیریت مرکز حوزه علمیه ادامه داد:  برخی محتوای دینی قابلیت داستان و فیلمنامه دارند و اگر این محتواها در قالب هنر بیاید کار منبر را می کند و طلبه‌ها در قالب‌های مختلف بایستی محتوای خود را ارائه کنند و فقط به منبر اکتفا نکنند‌.

 وی از این که همکاری با حوزه هنری خراسان شمالی در گذشته شروع شده است، خاطرنشان کرد: این همکاری  با ظرفیت بیشتر در سطح استان تداوم خواهد داشت.

 

ارسال نظر