بیان زیبایی از طریق مضمون های جدید

بیان زیبایی از طریق مضمون های جدید
"ویلیام هوگارت" William Hogarth گراورساز، نقاش، منتقد اجتماعی و طراح کارتن دنباله‌دار انگلیسی تبار بود که به عنوان پیشرو در طراحی کارتن دنباله‌دار مشهور می‌باشد
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر :  ۱۳۹۱۴۹

نیم تنه های شش پیشخدمت/ 1750/ رنگ و روغن روی بوم/ نگارخانه تیت لندن

 

"ویلیام هوگارت" William Hogarth گراورساز، نقاش، منتقد اجتماعی و طراح کارتن دنباله‌دار انگلیسی تبار بود که به عنوان پیشرو در طراحی کارتن دنباله‌دار مشهور می‌باشد. کارهایش اثرهای هنر رئالیسم بصری تا کمیک استریپ را شامل می‌شود که این مجموعه به صورت مجموعه عکس‌هایی از موضوعات اخلاقی مدرن می‌باشد.

کارهایش مفاهیم زیادی را پوشش می‌دهد به همین دلیل اثرهایی که هزلیات سیاسی تصویری را ترسیم می‌کنند، هوگارتین می‌نامند.

هوگارت توسط اشرافیت انگلستان که هنرمندان خارجی را ترجیح می داد از بازار هنر حذف شد. بنابراین مجبور شد از راه مصور کردن کتاب های چاپی امرار معاش کند. نقاشی ها و نظریه های زیبایی شناسی هوگارت آن نوع زیبایی را بیان می کرد که با کلاسی سیسم موردپسند طبقه نجیب زاده انگلستان مغایرت داشت. هوگارت با انتخاب ترکیب بندی های پیچیده، خطوط پیچ در پیچ و روان در برابرِ خطوط خشک، ارتباط کلاسیک میان زیبایی و تناسب را رد می کند.

نقاشی هوگارت نوعی زیباییِ آموزنده و روایی را بیان می کند که در نوع خود نمونه خاصی است. تصویرها در روایتی تثبیت شده اند که نمی توان آن را حدس زد. زمانی که زیبایی به محتوای روایی مربوط می شود، تمام جنبه های آرمانی اش را از دست می دهد و چون به هیچ نوع کمالی تعلق ندارد، می تواند خود را از طریق مضمون های جدید نیز بیان کند، مانند موضوع مستخدمان، که در واقع میان هنرمندان دیگر هم معمول بود.

ارسال نظر